سازمان امنیت و همکاری اروپا از مقامات دولتی ترکیه درخواست کرد روزنامه نگاران و خبرنگارانی که در این کشور زندانی هستند را تبرئه و آزاد کنند.

درخواست سازمان امنیت و همکاری اروپا از ترکیه برای آزادی خبرنگاران زندانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه حریت؛ سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) از مقامات دولتی ترکیه درخواست کرد روزنامه نگاران و خبرنگارانی که در این کشور زندانی هستند، از جمله کارکنان روزنامه «جمهوریت» که روز 25 دسامبر به اتهام تلاش برای اغتشاش محاکمه شدند را تبرئه و آزاد کنند.

دیوان عالی استانبول روز 25 دسامبر با برگزاری پنجمین جلسه دادگاه، 4 کارمند ارشد روزنامه جمهوریت را به تحمل زندان محکوم کرد.

«هارلم دسیر»، نماینده آزادی رسانه های سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: من از مقامات ترکیه می خواهم به محاکمه خبرنگاران و همچنین کارکنان روزنامه جمهوریت پایان دهند. آنها بیش از یک سال است که ناعادلانه در زندان هستم. آنها به جرمی اثبات نشده متهم هستند.

او نسبت به محاکمه خبرنگاران، مرتبط دانستن آنها با حملات تروریستی و اثرات منفی آن  و همچنین تضعیف روند دموکراتیک در ترکیه ابراز نگرانی کرد.

دولت ترکیه خبرنگاران و مسئولین روزنامه جمهوریت را متهم کرده است که آنها با پوشش رسانه ای، از گروه های غیرقانونی و تروریستی مانند «حزب کارگران کردستان»، «جبهه آزادی بخش» و «سازمان تروریستی فتح الله گولن» حمایت می کنند.

بر اساس گزارش سالانه کمیته محافظت از روزنامه نگاران(CPJ)، ترکیه  در مقام نخست کشورهایی قرار دارد که خبرنگاران را به مدت طولانی بازداشت می کند. در حال حاضر 73 خبرنگار در  ترکیه زندانی هستند.

انتهای پیام/

درخواست سازمان امنیت و همکاری اروپا برای آزادی خبرنگاران ترکیه‌ای زندانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار