فکر آزاد گفت: در صورتی که بخواهیم به قطب علمی لیزر تبدیل شویم باید طرح آموزش در پزشکی را برای ۱۰ سال آینده اجرایی کنیم.

وجود ادعا‌های اغراق‌آمیز در حوزه لیزر/ ضرورت اجرای طرح ملی آموزش لیزر تا ۱۰ سال آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رضا فکر آزاد رئیس کنگره و رئیس انجمن علمی پزشکی لیزر ایران در یازدهمین کنگره انجمن علمی پزشکی لیزر ایران که صبح امروز در مجموعه فرهنگی ورزشی میلاد برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ استفاده از فضای مجازی در کشور ما به درستی جا نیفتاده است، بنابراین بسیاری از صحبت هایی که در زمینه لیزر می شود، اغراق آمیز است.

وی بیان کرد: لیزر یک تکنولوژی پیشرفته است و این باور که هر کاری را می توان با لیزر انجام داد، تصوری اشتباه است.

رئیس کنگره افزود: متأسفانه امروزه از نگرش افراطی‌ که نسبت به لیزر‌ وجود دارد، سوء استفاده می‌شود، بنابراین افراد باید قبل از انجام هر گونه عمل با لیزر حتما از پزشک معتمد خود پرس‌ و جو کنند، همچنین آنها باید نظر چند پزشک را نیز درباره استفاده از لیزر جویا شوند.

آموزش لیزر در پزشکی باید در کولیکوروم‌ آموزشی پزشکان باشد

فکر آزاد تأکید کرد: افراد قبل از انجام هر گونه اعمال با لیزر باید از شبکه بهداشت منطقه پر‌س‌ و جو و مدرک پزشک را نیز بررسی کنند؛ همچنین مشورت با انجمن پزشکی لیزر ایران نیز ضروری است تا افراد مطمئن شوند که اشخاصی که با لیزر کار می‌کنند دارای صلاحیت علمی هستند.

وی تصریح کرد: بیش از 50 تا 60 درصد ادعاها در زمینه لیزر اغراق‌آمیز است. ما در زمینه آموزش لیزر نیز خیلی ضعف داریم، باید آموزش لیزر در پزشکی را در کولیکوروم‌ آموزشی پزشکان بگنجانیم؛ قصد داریم تا سال 1404 شمسی به قطب علمی کشور در زمینه لیزر تبدیل شویم بنابراین باید طرح ملی آموزش لیزر‌ در پزشکی را برای 10 سال آینده اجرایی کنیم.

 رئیس انجمن علمی پزشکی لیزر ایران یادآور شد: باید از تجربیات دیگران در حوزه لیزر نیز استفاده کنیم و نباید دوباره از نخست آغاز کنیم اکنون توریسم‌درمانی در زمینه لیزر در کشور ما وجود ندارد، اما دانش فنی آن را داریم بنابراین در صورتی که دولت سرمایه‌گذاری لازم را بکند و شرکت‌های خصوصی نیز حمایت کنند می‌توانیم توریسم‌درمانی در زمینه لیزر را در کشورمان راه‌اندازی کنیم در این صورت افراد از کشورهای همسایه می‌توانند به ایران بیایند و هم آموزش‌های لازم را در زمینه لیزر ببینند و هم درمان شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار