در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛

کلانتری: در زمینه مصرف آب نباید مثل بچه پولدار زندگی کنیم

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: ما در بعد آبی می‌خواهیم مثل بچه پولدار زندگی کنیم، اما باید به براساس میزان آبی که داریم زندگی کنیم.‌

کلانتری: در زمینه مصرف آب نباید مثل بچه پولدار زندگی کنیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در جمع خبرنگاران درباره وضعیت خشکسالی در کشور و تدبیر سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه، اظهار کرد: این خشکسالی ادامه دارد امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد کمتر بارش داشتیم و نسبت به طولانی مدت این مقدار 40 درصد است.

وی ادامه داد: با افزایش درجه حرارت هم روبه رو هستیم امروز 6 دی است اما به لحاظ وضعیت هوا انکار در 6 اردیبهشت به سر می بریم و این نیاز آبی را در کشور بیشتر می کند.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: باید کشور خود را این مقوله تطبیق دهد و در مصرف آبی صرفه جویی شود. محیط زیست تحت تاثیر شدید بارش هاست.

کلانتری با بیان اینکه کشور از نظر آبی روزهای سختی در پیش دارد، اضافه کرد: باید به مصرف کمتر آب عادت کنیم و صرفه جویی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید در سیاست‌گذاری ها بازنگری کنیم، گفت: ما در بعد آبی می خواهیم مثل بچه پولدار زندگی کنیم اما باید به براساس میزان آبی که داریم زندگی کنیم.

کلانتری بیان کرد: باید الگوی کشت و مصرف و نگاه به طبیعت عوض شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره شایعات فضای مجازی مبنی بر اینکه 70 میلیون موش زیر تهران زندگی می کنند، اظهار کرد: بنده اطلاعی از تعداد موش‌ها ندارم، اما همکاری سازمان محیط زیست با شهرداری روال خود را دارد.

رئیس سازمان محیط زیست درباره آلودگی هوا گفت: عمده آلودگی هوای تهران به دلیل کامیون ها و اتوبوس های فرسوده‌ است که وارد شهر می شوند.

کلانتری تاکید کرد: پیگیری های لازم انجام می شود. اگر هواشناسی پیش بینی کند که دوباره هوا ساکن می شود ما تا حل قطعی مسئله باید جلوی ورود کامیون های آلوده کننده را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مسئله حل مشکل آلودگی هوا در بلند مدت امکان پذیر است، بیان کرد: جایگزینی کامیون ها و اتوبوس های فرسوده چندین سال طول می کشد، اگر این دو مسئله حل شود دو سوم الودگی کاهش می یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار