سخنگوی شورای نگهبان گفت: عملکرد شورای نگهبان با تعامل و هم اندیشی نخبگان حوزوی و دانشگاهی ارتقاء می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان امروز به طور تله کنفرانس در همایش استادان و نخبگان شبکه نظارت گیلان در رشت شرکت کرد و در سخنانی به تبیین نقش و جایگاه نخبگان حوزوی و دانشگاهی در ارتقاء عملکرد شورای نگهبان پرداخت.

وی با بیان اینکه شاکله اجرایی و نظارتی انتخابات در ایران اسلامی مردمی است، گفت: شورای نگهبان تلاش دارد با بهره گیری از ظرفیت مردم به ایفای وظایف محوله خویش بر اساس قانون پرداخته و از حقوق آحاد جامعه حفاظت کند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: همه انتخابات بر اساس نظر و مشارکت مردم در حوزه های اجرایی و نظارتی برگزار می شود و در این میان نقش نخبگان بارز و چشمگیر است.

کدخدایی همچنین از همه صاحب نظران و استادان دانشگاه های کشور خواست نظرات سازنده و پیشنهادهای ارزنده خود را در خصوص مسایل حقوقی و نظارت مرتبط با انتخابات به این شورا ارائه و شورای نگهبان را در نیل به اهداف قانونی اش یاری کنند.

احمد قنبریان، مسئول دفتر شورای نگهبان در گیلان نیز گفت: 140 نفر از نخبگان دانشگاهی گیلان در قالب 4 کارگروه در این همایش یک روزه شرکت کردند و در خصوص نحوه تعامل مجامع علمی با شورای نگهبان، جذب و پالایش نیروها، بررسی و ارائه راهکارهای مناسب برای اصلاح قانون انتخابات و بررسی محاسن و معایب انتخابات رایانه ای بحث و تبادل نظر کردند.

 

انتهای پیام/ع

 

برپایی همایش استادان و نخبگان شبکه نظارت گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.