دیوید فریدمن اخیرا درخواست کرده است وزارت امور خارجه آمریکا استفاده از کلمه «اشغال» را برای توصیف کنترل اسرائیل بر کرانه غربی متوقف کند.

خواسته سفیر آمریکا در اسرائیل: برای توصیف کنترل اسرائیل بر کرانه غربی از کلمه «اشغال» استفاده نکنید!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی «کان» در فلسطین اشغالی اعلام کرد دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل اخیرا درخواست کرده است وزارت امور خارجه استفاده از کلمه «اشغال» را برای توصیف کنترل اسرائیل بر کرانه غربی متوقف کند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشت: آنطور که گزارش شده وزارت امور خارجه آمریکا این درخواست را رد کرده است. وزارت امور خارجه در مورد اظهارت فریدمن اظهار نظر نکرده است. سخنگوی این وزارتخانه هم در مورد سخنان فریدمن، توضیحی نداده است.

در عین حال، یک مقام دولت آمریکا با «گمراه کننده» و «تحریف شده» خواندن این گزارش، آن را رد کرده است. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم درباره تغییر موضع خود در کرانه غربی، شواهدی نشان نداده است.

این مقام آمریکایی به جروزالم پست گفت: «رئیس جمهور به تسیهل توافق جامع صلح که به نفع اسرائیلی ها و فلسطینی ها باشد متعهد است.»

 

انتهای پیام/

 

حمایت سفیر آمریکا در اسرائیل از اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط صهیونیست ها

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار