مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: گردشگری زمستانی با محوریت کوهستان و با رویکرد ورزش‌های زمستانی در این استان تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: اردبیل قابلیت کمتر شناخته شده ای در گردشگری زمستانی دارد و اقلیم این منطقه که موجب شده زمستان ها همراه با بارش برف و ماندگاری طولانی مدت برف باشد، می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در وضعیتی که طبیعت این استان توانمندی رونق گردشگری زمستانی را دارد در برخی کشورهای خارجی برف مصنوعی برای گردشگری زمستانی تولید می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل متذکر شد: با توجه به اقلیم کوهستانی منطقه می توان ورزش های زمستانی مرتبط با کوه را در این استان  فعال کرد و همچنین ورزش های هیجانی در زمستان را رونق بخشید.

حاجی زاده با ذکر مثالی به تجربه شهر ارزروم اشاره کرد و بیان داشت: این شهر اقلیم و جغرافیای مشابه اردبیل دارد که توانسته با بهره گیری از ظرفیت های اقلیمی به مرکز ورزش های زمستانی دانشجویان جهان تبدیل شود.

وی به ضرورت توزیع فصلی سفر در این استان تاکید و اضافه کرد: در این راستا از پروژه های سرمایه گذاری که بتواند زیرساخت های گردشگری زمستانی را رونق بخشد حمایت می شود.

انتهای پیام/ح

اردبیل قابلیت کمتر شناخته شده ای در گردشگری زمستانی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.