طلاب در هر موقعیتی هستند باید مقام و موقعیت خود را حفظ کنند، کاری که خداوند می‌گوید انجام و آنچه ناپسند است را انجام ندهند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  آیت‌الله جعفر سبحانی ، مرجع تقلید شیعیان صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه کسانی که می‌ترسند ذلیل شوند در جامعه کارهای ناپسندی انجام داده و در نتیجه خود را خوار و ذلیل می‌کنند، اظهار داشت: ما باید اعتمادبه‌نفس داشته باشیم نه اعتمادبه‌نفسی که غربی‌ها می‌گویند بنابراین تکیه‌بر نفس باید داشته باشیم و از خداوند متعال استمداد بخواهیم.

وی با بیان اینکه اگر ما دارای استعداد نبودیم خداوند از ما تکلیف نمی‌خواست، افزود: طلاب در هر موقعیتی هستند باید مقام و موقعیت خود را حفظ کنند، کاری که خداوند می‌گوید انجام و آنچه ناپسند است را انجام ندهند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حفظ موقعیت برای همگان لازم است، خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که امام رضا(ع) هیچ‌گاه آب دهان را بیرون نمی‌انداختند، این مسئله حاکی از حفظ کرامت و موقعیت ایشان بود، بنابراین باید طلاب شئون طلبگی را حفظ و آن را مهم بشمارند.

انتهای پیام/ت

طلاب جایگاه رفیع لباس روحانیت را در تمام شئون حفظ کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.