برنامه‌های آموزشی و پرورشی در اردبیل با محوریت مدرسه اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل صبح امروز در جلسه ارزیابی تفاهم‌نامه تحصیلی دوره پیش دبستانی و ابتدایی مناطق و نواحی اردبیل اظهار داشت: حس اعتماد به نفس مدیران را باید تقویت کرد تا آن ها بتوانند بر اساس برنامه‌های جامع آموزش و پرورش مدارس را اداره کنند.

وی با بیان اینکه با برپایی چنین جلساتی می‌توان از ظرفیت‌ها و تجربیات یکدیگر استفاده کرد، گفت: نباید از شیوه‌های دیگر ارزیابی و گزارش گیری غافل باشیم بلکه باید به دنبال روش‌هایی باشیم که تاثیرگذاری آن بیشتر باشد و با این امر بتوانیم در راستای تحقق اهداف و رسالت‌ها گام‌های موثری برداریم.

ناصری با بیان اینکه ارائه گزارشات بایستی واقعیت‌های عرصه عمل را نشان دهد، افزود: منظور از ارزیابی اصلاح وضعیت موجود و حرکت به سوی رشد است که در سایه آن زمینه برای حرکت سریع‌تر و رسیدن به برنامه‌هایی که هدف‌ گذاری شده است، فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سندی جامع است بنابراین ارجاعات و مستندات برنامه‌های آموزشی و پرورشی باید بر اساس راهکارهای سند تحول بنیادین ارائه شود.

ناصری با اشاره به اینکه محوریت تمامی برنامه‌های آموزشی و پرورشی باید مدرسه باشد، تصریح کرد: نظارت بر مدارس باید به صورت تعاملی و بدون مداخله باشد و در ارزیابی هم بایستی نقش ارشادی و راهنمایی داشته باشیم تا مدارس را در مسیر رسیدن به اهداف ترسیم شده یاری کنیم.

وی با تاکید بر مراقبت ویژه از کلاس‌های چند پایه گفت:  باید از شیوه‌های مختلف استفاده کنیم تا سطح علمی معلمان را به‌روز نگه داریم که در این راستا استفاده از راهبران آموزشی برای راهنمایی و نظارت بر عملکرد معلمان یکی از روش‌های مناسبی است که می‌تواند تحقق اهداف آموزشی و پرورشی را در مدارس به دنبال داشته باشد.

 

انتهای پیام/ع

جامع بودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.