با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دانشجوی استان خراسان شمالی٬ نخستین همایش ملی ادبیات مقاومت و پایداری در بجنورد آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد علی رباط جزی٬ رئیس دانشگاه کوثر استان خراسان شمالی در آئین افتتاحیه نخستین همایش ادبیات مقاومت با محوریت شهدای دانشجوی خراسان شمالی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس مکتبی نوین را به جهانیان نشان داد که به ثبات کافی رسیده و به رویکردهای پایداری و مقاومت افزوده است.

وی افزود: ادبیات پایداری یعنی جنبش فکری که به نفی وضعیت ظالمانه و ایجاد وضعیت عادلانه می‌انجامد و تفکری که در تقابل با تفکرات غیر منطقی است و جهاد را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه کوثر تصریح کرد: نمونه این پایداری در مبارزه مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی است ولی نمونه قوی‌تر آن٬ دوره طلایی هشت سال دفاع مقدس ایران است که مکتب نوینی را مطرح کرده و عناصر آن ایثار، شهادت و پایداری تا پیروزی است.

رباط‌ جزی در ادامه افزود: هدف این همایش٬ نگاه علمی به فرهنگ مقاومت و پایداری است که با هم‌فکری اساتید و متخصصان این عرصه به مدت یک روز در بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ

همایش ادبیات مقاومت در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.