رئیس نظام‌ مهندسی ساختمان باغملک بر ضرورت اجرای مقررات و صادر نکردن مجوز برای ساخت و ساز‌های غیر قانونی تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمزه سلیمانی، رئیس نظام‌مهندسی ساختمان باغملک گفت: از شهرداران مختلف که متولی و مرجع صدور پروانه ساخت هستند می‌خواهیم با پایبندی به قانون به زلزله‌خیز بودن شهرهای مختلف توجه داشته و نسبت به اجرای مقررات ملی اهتمام جدی داشته باشند، مجوز ساخت‌وساز غیرمجاز صادر نکنند و با جدیت جلوی آن‌ را بگیرند.

وی اظهار کرد: از سال 74 که قانون نظام‌مهندسی به تصویب رسید و مقررات ملی ساختمان اجرایی شد، شاهد بهبود کیفیت ساخت‌وسازها بوده‌ایم به‌نحوی‌که از زمان زلزله ویرانگر بم که بیش از ۲۶ هزار کشته برجای گذاشت در زلزله کرمانشاه این رقم به کمتر از ۶۰۰ نفر تقلیل یافت اما زمانی که می‌توان پیشگیری کرد مرگ حتی یک نفر هم قابل‌قبول نبوده و داغ آن برای همه ملت ایران خواهد بود.

سلیمانی افزود: به‌واسطه گسل‌هایی که در محدوده شهرستان باغملک آن قرار دارد شاهد زمین‌لرزه‌هایی در شهرهای قلعه تل، صیدون، میداود و باغملک بوده‌ایم، از سال 92 که سازمان نظام‌مهندسی ساختمان باغملک تأسیس شد شاهد بهبود کیفیت ساخت‌وسازها هم در بعد طراحی و هم نظارت بوده‌ایم.

رئیس نظام‌مهندسی باغملک بابیان این نکته که ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی که انجام می‌شود تهدیدی جدی برای ساکنین و همسایگان این ساخت‌وسازها است، عنوان کرد: توصیه‌ای که برای خریداران خانه و ملک‌داریم این است که پیش از خرید ساختمان از طراحی و اجرا زیر نظر مهندس ناظر اطمینان حاصل کنند و ازلحاظ کنترل کیفی مورد ارزیابی قرار دهند.

وی گفت: در کشور بافت روستایی فرسوده زیادی وجود دارد که در صورت وقوع زلزله بیشترین تلفات را در روستاها خواهیم داشت لذا ضروری است علاوه بر اجرای دقیق و سخت‌گیرانه مقررات ملی ساختمان، سازمان‌های متولی امر بر نوسازی بافت‌های روستایی اهتمام ورزند تا آمادگی در برابر زلزله افزایش یابد.

سلیمانی عنوان کرد: از شهرداران مختلف که متولی و مرجع صدور پروانه ساخت هستند می‌خواهیم با پایبندی به قانون به زلزله‌خیز بودن شهرهای مختلف توجه داشته و نسبت به اجرای مقررات ملی اهتمام جدی داشته باشند، مجوز ساخت‌وساز غیرمجاز صادر نکنند و با جدیت جلوی آن‌ را بگیرند.

انتهای پیام/م

شهرداران شهرهای باغملک جلوی ساخت‌وساز غیرقانونی را بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.