همزمان با روز میلاد امام حسن عسکری (ع) حرم مطهر رضوی غرق شادی و نور است و از سوی آستان قدس رضوی برنامه‌های مولودی‌خوانی و جشن در این بارگاه معنوی در حال برگزاری است.

حرم رضوی در روز میلاد امام حسن عسکری (ع) غرق شادی و نور استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ همزمان با روز  میلاد امام حسن عسکری (ع)، نقاره‏‌های حرم مطهر رضوی به صدا درآمد و طنین نوای شورانگیز آن، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا (ع) را غرق شادی کرد.

مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) که از دیشب  بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
در این مراسم پس از قرائت زیارت امین الله و مدیحه سرایی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری با اشاره به اینکه امام حسن عسکری، ۲۸ سال عمرکردند و در این مدت ۲۰ سال امام بودند، گفت: ایشان در زمان حیات‏شان سه رسالت بزرگ را بر عهده داشتند.


این خطیب حرم رضوی تصریح کرد: این سه رسالت امام حسن عسکری (ع)، شامل تکلیف شناسی، امام شناسی و دشمن شناسی می‏‌شود، این عناوین، سه مقوله مهم بصیرت افزایی به‏‌شمار می‌‏رود.

وی گفت: امام حسن عسکری (ع) در جهت احیای مکتب تشیع و حفظ میراث شیعه ارتباطات گسترده‏ای با خواص شیعیان در شهر‌های مختلف ایجاد می‏کردند تا آمادگی‌های لازم جهت ولایت امام عصر (عج) نیز فراهم شود.

ماندگاری خاطرنشان کرد: ایشان در دوران امامت خویش حرکات بزرگ سیاسی و اجتماعی و همچنین آثار ارزشمند فقهی و تفسیری از خود برجای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه ائمه هدی (ع)، واسطه و راهنمای رسیدن به قرب الهی است، تصریح کرد: «شناخت امام و مربی» اولین گام برای بصیرت افزایی است، امام حسن عسکری (ع) نیز در آن زمان نیز سعی داشتند تا مردم را نسبت به اصل امامت و آثارش آشنا سازند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: از جمله اقدامات مهم امام حسن عسگری (ع)، در زمینه سازی غیبت امام زمان (ع)، طرح پیشاپیش مسألة غیبت بود. ایشان در موارد متعددی، غیبت فرزندشان را که جانشین پس از خودشان محسوب می‏شد خبر دادند و این‏گونه مردم و جامعه را برای پذیرش غیبت آماده کردند.

انتهای پیام//ف.ج
 

جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) در حرم مطهر رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.