سخنگوی وزارت خارجه روسیه واکنش آمریکا به رد صلاحیت منتقد پوتین برای شرکت در انتخابات سال ۲۰۱۸ را مداخله مستقیم در امور داخلی این کشور خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از اظهارات وزارت خارجه آمریکا در خصوص تصمیمات کمیته مرکزی انتخابات روسیه آن را مداخله مستقیم در امور داخلی این کشور خواند.

ماریا زاخارووا واکنش وزارت خارجه آمریکا به تصمیم کمیته مرکزی انتخابات روسیه در خصوص رد صلاحیت «آلکسی ناوالنی»، سیاستمدار منتقد ولادیمیر پوتین، برای نامزدی در انتخابات را مداخله مستقیم در امور این کشور دانست.

کمیته مرکزی انتخابات روسیه روز دوشنبه صلاحیت آلکسی ناوالنی را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دلیل محکومیت های قبلی وی تایید نکرد. ناوالنی پس از رد صلاحیتش از مردم خواست انتخابات روسیه را تحریم کنند. آلکسی ناوالنی از منتقدان سرسخت پوتین و رهبر اپوزیسیون روسیه است.

وزارت خارجه آمریکا پس از رد صلاحیت ناوالنی، در خصوص تصمیم کمیته مرکزی انتخابات روسیه ابراز نگرانی کرد و آن را مصداق تحت فشار قرار دادن نامزدهای مستقل خواند.

زاخارووا با انتشار پیامی به این انتقادات واکنش نشان داد و گفت: «بیانیه وزارت خارجه آمریکا، که معتقدم اولین و آخرین بیانیه در این خصوص نخواهد بود، مصداق مداخله مستقیم در روند انتخابات و همچنین امور داخلی کشور است.»

ناوالنی به اتهام اختلاس 279 هزار دلاری در ماه فوریه به 5 سال حبس تعلیقی محکوم شد. ناوالنی ادعا کرد این محکومیت ریشه سیاسی دارد و در راستای ابطال این حکم تمام تلاش خود را خواهد کرد. براساس قانون انتخابات روسیه کسی که به جرایم عمده محکوم شده است تنها پس از ده سال از گذشت لغو حکم محکومیتش می تواند برای کسب منصب ریاست جمهوری نامزد شود.

رقابت های انتخاباتی روسیه به طور رسمی از 18 دسامبر آغاز شد. انتخابات ریاست جمهوری روسیه 18 مارس 2018 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

روسیه به آمریکا در خصوص دخالت در انتخابات این کشور هشدار داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار