مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی برودت هوا بر اثر وزش باد شدید سرد با سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت مدارس پنج شهرستان شمالی این استان امروز تعطیل شد.

رضا اربابی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان در ساعت ۵:۳۰ به ۹۳ کیلومتر بر ساعت رسید که دید افقی را به ۷۰۰ متر کاهش داد.

اربابی افزود: غلظت گرد و غبار ۸۷۸ میکرو گرم بر متر مکعب معادل ۶ برابر حد مجاز رسید.

وی ادامه داد: دما در منطقه نیز ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش یافت که بروز این پدیده‌ها سبب شد تا مدارس پنج شهرستان شمالی سیستان و بلوچستان تعطیل اعلام شود.

تعطیلی مدارس شیفت عصر ابتدایی شهرستان زابل

بنابراعلام روابط عمومی فرمانداری شهرستان زابل : به دلیل شرایط بد جوی مدارس ابتدایی شهرستان زابل امروزچهارشنبه (صبح و عصر)،تعطیل اعلام شد.

به گفته  کارشناس هواشناسی استان کاهش دمای محسوس هشت تا ۱۲ درجه‌ای از امروز چهارشنبه در این استان آغاز شد.

علی ملاشاهی اظهار داشت: این کاهش دما تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان به ویژه نیمه شمالی این استان ادامه دارد.

وی بیان کرد: باد‌های سرد شمالی همچنین در شورگز تا فهرج و ریگان به سمت بزمان و دلگان و همچنین میرجاوه تا سراوان برای امروز قابل توجه و در جاده نصرت آباد تا فهرج و بم به سمت ریگان - بزمان و نیز زابل به سمت نهبندان گرد و خاک سبب کاهش دید و کندی عبور و مرور خواهد شد.

 منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمالی‌ترین قسمت سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار