عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولتی ها متعهد شدند تا دو روز آینده نتیجه نهایی مفاد آیین نامه واردات خودرو را اعلام کنند.

عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:۲ هفته قبل کارگروهی با حضور نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس،صالح نیا معاون وزیر صنعت و نمایندگانی از سازمان های مختلف برای تعیین تکلیف ثبت سفارش خودرو  تشکیل شد.

وی در ادامه افزود:در این جلسه در مورد علل ممنوعیت واردات خودرو صحبت شد و معاون وزیر صنعت دلایل مختلف را در این باره اعلام کرد.

رضیان تصریح کرد:به گفته مقامات وزارت صنعت،قرار نبود توقف ثبت سفارش خودرو مدت زیادی طول بکشد و انجام این عمل بیشتر به منظور تعیین تکلیف خودروهای بالای ۲۴۰۰ سی سی انجام پذیرفت.

وی تاکید کرد: نگاه کارگروه این بود که از آنجاییکه در سال های گذشته واردات خودرو کلا ۷ درصد خودروهای کشور را تشکیل می داد و از این جهت که باعث از رده خارج شدن خودروهای فرسوده میشد،برای کشور مثبت بود.

رضیان با بیان اینکه بالاخره عده ای درجامعه پول خرید خودروهای بهتر را دارند،افزود:در این جلسه یک مهلت دو هفته ای به وزیر صنایع داده شده با بررسی این آیین نامه در هیئت دولت ویا با نظر مستقیم رئیس جمهور نتیجه را به عموم اعلام کند.

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه امروز مهلت وزارت صنایع به پایان رسید مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع شد و دولتی ها متعهد شدند تا دو روز آینده نتیجه نهایی را اعلام کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:در این جلسه مصوب شد که خودروهای لوکس از ۲۴۰۰ سی سی تا ۳۰۰۰ سی سی با افزایش تعرفه و یا منع ورود روبرو شده و مابقی خودروها مشکلی در افزایش تعرفه نداشته باشند.

رضیان در پایان تاکید کرد:مجلس شورای اسلامی در مفاد آیین نامه مذکور دخالتی نداشته و تنها به دنبال بازگشایی هر چه سریعتر سایت ثبت سفارش خودرو بود.

گفتنی است روابط عمومی سازمان توسعه تجارت از هر گونه اعلام نظری در مورد زمان بازگشایی سایت ثبت سفارش خودرو خودداری کرده و در این مورد هیچ خبری را تایید یا تکذیب نکرد.

انتهای پیام/

زمان بازگشایی سایت ثبت سفارش خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار