نماینده مردم نجف‌آباد گفت: شرایط حال حاضر کشور، دشوارتر از 8 سال دفاع مقدس نیست و در آن دوران با اتحاد و نگاه به توان داخلی، جنگ را تبدیل به برگ زرین تاریخ ایران کردیم.

////به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد، تیران، کرون در نطق میان دستور اظهار کرد: اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و ضعف در مدیریت شرایط سختی برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم نجف آباد با بیان اینکه بیکاری و تنگدستی مردم را در فشار قرار داده است، گفت: بعضی مسائل مانند عدم تمکن مالی صندوق بازنشستگی فولاد، مؤسسات مالی مختلف مانند فرشتگان ،کاسپین و... و رکود حاکم بر تولید و صنعت شرایط خاصی را به وجود آورده  اما راهکاری که به رئیس‌جمهور محترم برای برون‌رفت از این وضعیت توصیه می‌شود، اتحاد و همدلی پشت سر رهبری است که این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط حال حاضر ما دشوارتر از 8 سال دفاع مقدس نیست، تصریح کرد: در شرایط جنگی که تمام دنیا در حال جنگ با ما بود و ما حتی توان تولید سیم‌خاردار را نیز نداشتیم ولی با اتحاد به نگاه و توان داخلی جنگی که از لحاظ عقلی برای ایران تازه انقلاب کرده را شکست می‌دانستند، تبدیل به برگ زرین تاریخ ایران کردیم.

ابوترابی با بیان اینکه در حال حاضر تهدید بسیار خطرناک داعش که بیش از 70 درصد خاک سوریه و قسمت اعظمی از خاک عراق را تصرف کردند و تا مرز ایران یعنی شهر جولای کردستان عراق نیز پیش رفته بودند که با تدبیر رهبر با درایت جانفشانی عزیزانمان این تهدید نیز تبدیل به فرصت برای بشریت در تاریخ معاصر شد، افزود: آقای رئیس‌جمهور اگر شما نگاهتان را از کمک به بیگانگان به نگاه و توان داخلی تغییر دهید می‌توان مثل دو موردی که ذکر کردم و تهدیدهای بزرگی که تبدیل به فرصت‌های بزرگی شد، مشکلات داخلی و اقتصادی را حل کرد.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران، کرون بیان کرد: آقای رئیس‌جمهور، شما بیش از4 سال وقت و انرژی کشور را علی‌رغم تذکر چند باره رهبر صرف قمار از اول باخته برجام کردید و هنوز هم دست‌بردار نیستید.

وی ادامه داد: لایحه اخیر ذلت‌بار و خطرناک FATF و اقدامات مبارزه مالی با تروریسم و پولشویی جوابی است که شما هنوز به نیرنگ دشمن و نگاه به دست دشمن دل بسته‌اید.

ابوترابی تصریح کرد: اگر نگاه خود را تغییر دهید و مشکلات داخلی مانند مالیات، تأمین اجتماعی و بروکراسی فلج‌کننده ادارات و نظام بانکی ربوی را اصلاح کنید و اگر نقدینگی داخلی را که بیش از 1400 هزار میلیارد تومان را به سمت توسعه و اشتغال ببرید و اگر تنبلی بسیاری از وزرا و مسئولین را کنار بگذاریم و اگر عین مردم در بین مردم باشیم می‌توانیم شرایط حال حاضر که تهدیدی برای انقلاب است به فرصت بزرگ تبدیل کنیم.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران، کرون ادامه داد: هرچند می‌دانم گوش به حرف رهبر فرزانه‌ مان نمی‌دهید و همچنان آنچه را که خود دارید از بیگانه تمنا می‌کنید ولی وظیفه ما به عنوان وکیل ملت، فریاد است.

وی با بیان اینکه حاج حسن عزیز این همه همایش که بیشتر شبیه نمایش پرهزینه است را کم کنید، گفت: نمونه اخیر آن همایش حقوق شهروندی است، شما در روزی که آلایندگی هوا تبدیل به یک معضل شده بود ،همایش حقوق شهروندی می‌گذارید، بدون آن‌که ذکری از اولین حقوق شهروندی که هوای پاک است بکنید.

ابوترابی با اشاره به اینکه صحبت از آزادی در فضای مجازی می‌کنید، اظهار کرد: ای کاش در یکی از سفرهای خود از پوتین سؤال می‌کردید که فضای مجازی در روسیه، اروپا و چین چگونه است و در این خصوص که چیزی به نام زندگی خصوصی برای مردم نمانده است، صحبت می‌کردید. از شما سؤال می‌کنم چند بار رهبری در آشکارا و خفا تقاضای شبکه ملی اطلاعات کردند و اقدامات شما چه بوده است؟

وی در ادامه با بیان اینکه نجف‌آباد پایتخت ایثار و شهادت است، اظهار کرد: نجف‌آباد نه بلکه شهیدآباد، تنها شهرستانی که یک لشکر دارد و شهرستانی که در یکی از مدارس آن 234 شهید تقدیم انقلاب شده شهید احمد کاظمی، شهید غایت و شهید محمد منتظری و حجتی‌ها را تقدیم انقلاب کرده است .

نماینده مردم نجف‌آباد افزود: مشکلات این حوزه انتخابیه بسیار زیاد است، اما به صورت تدریجی بارها بیان شده و در مناسبت‌های مختلف نیز حضوراً پیگیری خواهد شد. مشکل اصلی ما مانند تمام مشکلات کشورمان سه بی بی خاصیت یعنی بی‌آبی، بیکاری و بی‌پولی است.

وی با اشاره به اینکه اگر این مشکلات برای کل کشور حل شود، مشکلات این حوزه انتخابیه هم برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: به مجلس تذکر می‌دهم که لایحه بودجه تورم‌زا است و مردم را بیشتر در تنگنا قرار می‌دهد.

نماینده مردم نجف‌آباد ادامه داد: همت کنید و این لایحه را به صورت اساسی اصلاح کنید و لازم می‌دانم اعلام آمادگی کنم که برای حل مشکلات مردم، تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خدمت قوه قضائیه و دولت می‌باشند.

  ابوترابی گفت: از مقام معظم رهبری تقاضا دارم در صورت صلاحدید مانند بسیاری از وزارتخانه‌ها در مجلس نیز یک نماینده داشته باشند تا پل ارتباطی قوه مقننه با مقام عالی باشند.

نماینده مردم نجف‌آباد  گفت: باید نظام پارلمانی موجود را اصلاح کنیم و تمرکززدایی را جدی بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار