مدیر مسئول انتشارات «تجلی مهر» گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی تاثیر نامطلوب خود را بر بازار چاپ و نشر کشور خواهد گذاشت.

افزایش قیمت حامل های انرژی، بازار چاپ و نشر را تحت تاثیر قرار می دهدکامران شرفشاهی، مدیرمسئول انتشارات «تجلی مهر» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاثیر افزایش حامل های انرژی روی قیمت تمام کالاها و اجناس گفت: این قاعده ای است که تنها به جامعه ما مربوط نمی شود. از این نظر افزایش قیمت حامل های انرژی تاثیر نامطلوب خود را بر بازار چاپ و نشر کشور خواهد گذاشت.

وی افزود: کافی است در نظر داشته باشید در چرخه تولید کتاب از لحظه خرید کاغذ و ملزومات اولیه تا لحظه توزیع با حمل و نقل و ایاب و ذهاب روبرو هستیم و بدیهی است افزایش قیمت حامل های انرژی بر قیمت تمام شده آنچه تولید شده تاثیر نامطلوبی خواهد گذاشت. اصولا می توان گفت افزایش قیمت کالاها به شکل دومینو روی یکدیگر تاثیر خواهد داشت.

مدیر مسئول انتشارات «تجلی مهر» با اشاره به تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی روی افزایش قیمت کتاب اظهار کرد: قطعا افزایش قیمت حامل های انرژی در افزایش قیمت کتاب بی تاثیر نیست. چنانکه در گذشته نیز تجربه به اثبات رسانده است هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات می تواند ثبات بازار را به هم زند و  به تولید کننده  و مصرف کننده فشار وارد کند. برای جلوگیری از این مسئله قیمت حامل های انرژی افزایش نباید پیدا کند. به هرحال از جامعه ای که نیازمند ثبات اقتصادی است نمی توان توقع داشت افزایش قیمت یک خدمت به بخش های دیگر آن تسری پیدا نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار