فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری از کاهش 50 درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها مراتع در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  قاسم سبزعلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص میزان آتش‌سوزی جنگل‌ها طی سال جاری گفت: با اقدامات صورت گرفته که در حوزه پیشگیری و پیش‌بینی در سطح کشور انجام شد افزون بر 50 درصد کاهش آتش‌سوزی‌ در سطح جنگل‌ها و مراتع را داشتیم که حرکت نوید بخش و اقدام خوبی بود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: متاسفانه در برخی از استان‌ها مانند خوزستان افزایش حریق را داشتیم که امیدواریم بتوانیم در برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری که انجام می‌دهیم طی سال آتی کاهش حریق را در این استان‌ها را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه به صورت میانگین سالیانه 15 هزار هکتار حریق را در جنگل‌های کشور شاهد هستیم، افزود: در حوزه زیرساخت ساختار تشکیلاتی یگان حفاظت را پیگیری کردیم که نزدیک به 70 درصد پیگیری‌ها و تعاملات در سطح کلان ملی انجام شده که یگان حفاظت ما دارای ساختار مناسب شود.

سبزعلی اضافه کرد: با هماهنگی با وزارت دفاع، تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه میان وزارت جهاد، وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها منعقد شد و بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار برای تامین و تجهیز یگان‌های حفاظت کشور در بحث ارتباط رادیویی، خودرو، تجهیزات انفرادی و تجهیزات اطفای حریق در نظر گرفته شد که اختصاص این اعتبار می‌تواند باعث هم‌افزایی در حوزه منابع طبیعی شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطفای حریق در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اقصی نقاط کشور پایگاه‌های اطفای حریق راه‌اندازی می‌شود و اعتباراتی هم پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه برای پد هلی‌کوپتر پیش‌بینی لازم را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/غ

اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای تامین و تجهیز یگان‌های حفاظت کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.