یک میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان مشاغل خانگی در مرودشت پرداخت شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد سعیدی‌عمادی مدیر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مرودشت با اشاره به پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در اختیار صاحبان مشاغل خانگی در مرودشت قرارگرفته است.

وی بیان کرد: از سال ۹۰ تاکنون چند هزار مجوز صادرشده، اما چون در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ بخشی از اطلاعات مجوز‌های صادرشده مشاغل خانگی در سامانه ثبت‌نشده و اطلاعات ۵ هزار و ۲۳۵ مجوز در سامانه موجود است.

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرودشت با اشاره به تسهیلات پرداخت‌شده به صاحبان مشاغل خانگی تصریح کرد: از ابتدای طرح تاکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات پرداخت‌شده و در سال‌های قبل از ۹۴ به‌طور میانگین سالانه ۲۰۰ مورد تسهیلات در اختیار صاحبان مشاغل خانگی قرارگرفته که این پرداخت‌ها جدا از پرداخت‌های صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد و بهزیستی است.

عمادی با بیان اینکه سالیانه به‌صورت میانگین یک هزار و ۱۰۰ مجوز مشاغل خانگی صادرشده و اوج آن در سال‌های ۹۰ و ۹۱ بوده افزود: امسال تاکنون ۲۹۶ مجوز مشاغل خانگی در شهرستان مرودشت صادرشده و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار صاحبان مشاغل خانگی قرارگرفته است.

مدیر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مرودشت در مورد آمار سامانه کارورزی در شهرستان مرودشت ادامه داد: ۱۴ کارخانه و کارگاه در مرودشت به‌عنوان پذیرنده و یک هزار و ۱۱۷ نفر به‌عنوان کارورز در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴ نفر مشغول به کار شده و یک نفر نیز به‌زودی مشغول به کار می‌شود و ۵ نفر دیگر نیز در حال گذراندن فرایند پذیرش هستند.

وی در مورد مراحل ثبت‌نام و اشتغال کارورزان اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام در سامانه بر اساس اعلام نیاز کارگاه پذیرنده و تایید بوسیله فنی و حرفه‌ای قرارداد اولیه بوسیله اداره کار منعقد می‌شود و بعد از امضای کارورز و پذیرنده فرایند کارورزی که مدت آن ۶ ماه است، شروع می‌شود.
انتهای پیام /ت

پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی در مرودشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار