قاچاقچیان و تولیدکنندگان داروهای قاچاق دامی، با مواد اولیه‌ای که مورد تأیید سازمان دامپزشکی نیست تهدیدی جدی برای دام کشور محسوب می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ یوسف داوودی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینکه این مواد اولیه و ترکیبات ساخت داروهای قاچاق، مورد تأیید (مراجع قانونی) نیست تا اثربخشی آن بیشتر بوده و عوارض کمتری داشته باشد؛ بنابراین قیمت آن ارزان است و تولید این داروهای قاچاق با قیمت بسیار اندک در این شرایط اتفاق می‌افتد و قاچاقچیان داروهای دامی این داروها را با قیمت بسیار پایینی که بتوانند بازار کشورمان را بگیرند به داخل کشورمان وارد می‌کنند.


وی افزود: در صحبت‌های انجام‌شده با تولیدکنندگان داروهای دامی در داخل کشور برخی از این اقلام دارویی را قاچاقچیان داروهای دامی می‌توانند تا یک‌دهم قیمت دارو تولید کنند.


داوودی با تأکید بر اینکه متأسفانه مقدار بسیار زیادی از داروهای دامی در بازارهای کشور سهم قاچاق است و کنترلی بر آن وجود ندارد و آمار دقیقی نیز در این زمینه در دست نیست تصریح کرد: اما احتمالاً به‌اندازه نیمی از داروهای تولیدی در داخل، به‌صورت قاچاق نیز وارد کشور می‌شود.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مه‌ترین اثرات مخرب داروهای قاچاق دامپزشکی افزود: مشکل داروهای قاچاق این است که پس از ورود به کشور به دامداری‌ها، مرغداری‌ها و اماکن تولید محصولات دامی و غذایی رفته و ممکن است باقی مانده این داروها در آن محصولات باقی بماند. به‌طور مثال ممکن است باقیمانده آن در تخم‌مرغ، گوشت مرغ، شیر، گوشت دام و دیگر تولیدات دامی وجود داشته باشد.


انتهای پیام / د


قاچاق داروهای دامپزشکی برای دام تهدیدی جدی محسوب می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.