300 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی خراسان جنوبی در قالب طرح کارورزی دانش آموختگان در کارگاه های تولیدی اقتصادی مشغول به کار شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛فاطمی مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گفت : 4 هزار و 200 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد 300 نفر در کارگاه های اقتصادی مشغول به کار شدند.

وی افزود:متناسب با فعالیت کارورز در کارگاه،حق الزحمه ای از سوی تعاون،کار و رفاه اجتماعی به فارغ التحصیلان پرداخت می شود.


فاطمی گفت:در این طرح 470 واحد پذیرنده برای بکارگیری فارغ التحصیلان در این سامانه ثبت نام کردند.

فاطمی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار،فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه های دانش آموختگان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص شرایط واحد پذیرنده کارورز در این طرح افزود:واحد پذیرنده به منظور جذب کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورزی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای یا اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان باشد.


وی گفت:واحد پذیرنده به ازای هر 3 نفر شاغل بیمه شده ، مجاز به پذیرش یک نفر کارورز است.

فاطمی با بیان اینکه واحد پذیرنده ای که دارای پروانه کسب است،حداقل باید 1 سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد،افزود:چنانچه واحد پذیرنده پس از گذشت دو ماه از آغاز دوره،بدون دلیل موجه و مورد تأیید دستگاه اجرایی استانی از ادامه آموزش به کارورز خودداری کند تا مدت یک سال از پذیرش کارورز جایگزین محروم می شود.


مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گفت:طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از اواخر شهریور امسال وارد مرحله اجرایی شده و ثبت در سامانه کارورز ادامه دارد.

انتهای پیام/غ

به کارگیری 300 فارغ التحصیل دانشگاهی در کارگاه های اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.