سرلشکر رضایی در سی و سومین سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی؛

بزرگترین بانک اطلاعاتی غرب آسیا را داریم/ اقتدار و امنیت ایران به امنیت منطقه گره خورده است

بزرگترین بانک اطلاعاتی غرب آسیا را داریم

 

فرمانده اسبق سپاه گفت: امروز ایران بزرگترین اطلاعات غرب آسیا را دارد و روزی که اسناد فروپاشی داعش منتشر شود، معلوم می شود که ما در عمق داعش نفوذ کرده بودیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سی و سومین سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی که صبح امروز ۵ دی در ستاد این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خلا های موجود پیش از انقلاب، نبود اقتدار بود.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: وقتی خلا اقتدار وجود داشته باشد، کشور و مرزها آسیب پذیر می‌شوند و دیگر سرزمین و عقاید بی محافظ خواهد ماند.

وی تصریح کرد: دشمنان در پیش از انقلاب اقتدار ایران را گرفتند و به همین خاطر ما سرزمین از دست دادیم و به نوکر آنها بدل شدیم؛ استکبار جهانی نمی‌خواست ما برای آینده برنامه داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وقتی دشمنان از خلأ اطلاعاتی بعد از انقلاب برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کردند، سربازان گمنام امام زمان(عج) این خلأ را پر کردند. 

وی ادامه داد: امروز ایران بزرگترین اطلاعات غرب آسیا را دارد و روزی که اسناد فروپاشی داعش منتشر شود، معلوم می شود که ما در عمق داعش نفوذ کرده بودیم.

رضایی با اشاره به این موضوع که از زمانی که  ایران در موضع ضعف قرار گرفت، ملت نوکر شد و نتوانست از خود دفاع کند و هویت خود را نیز از دست داد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی از همین نقطه بازگشت امنیت به کشور کار خود را آغاز کرد و تمامی خلاءها را طی 4 دهه‌ای که از عمر انقلاب گذشته، با کمک سربازان خود در نیروهای مسلح پر کرد.

وی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب و در جنگ تحمیلی دشمن از خلاء دفاعی ما استفاده کرد و چند شهر استان جمهوری اسلامی ایران را به تصرف درآورد، اما ایثارگران ما توانستند هم مناطق اشغال شده را پس بگیرند و هم خلاء دفاعی را پر کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پس از خلاء دفاعی دشمن به سراغ خلاء اطلاعاتی رفت و با ترور قصد ناامن کردن ایران را داشت، اما سربازان گمنام امام زمان (عج) این خلاء را نیز پر کردند و امروز دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین دستگاه اطلاعاتی در منطقه است که نمونه آن اطلاعات ما از گروه تروریستی داعش است.

رضایی عنوان کرد: کار گروه تروریستی داعش تمام شده، اما با گذشت زمان وقتی اسناد این گروه منتشر شود، همه متوجه خواهند شد که نیروهای ما نه فقط در مرزها با تروریست‌ مبارزه می‌کردند، بلکه به عمق این گروه تروریستی نفوذ کرده بودند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بیان این موضوع که دشمنان بعد از همه اقدامات خود به سراغ ناامن کردن آسمان رفتند، افزود: با فرمان تاریخی امام راحل (ره) مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت فرودگاهی این خلاء نیز پر شد؛ در همان سال 63 که نیروهای مسلح ما درگیر جنگی سخت با دشمن بعثی بودند، دشمنان قصد داشتند آسمان را برای ایران ناامن کنند و از این رو تعدادی از هواپیماهای ما را دزدیدند، اما پس از فرمان امام مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت فرودگاهی در همان سال‌های نخست توانستیم 8 هواپیماربایی را در آسمان و 10 مورد دیگر را در زمین خنثی کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب برخی خلاءهای امنیتی وجود داشت، گفت: دشمن از این خلاءها باخبر بود و قصد ضربه زدن به ایران را داشت. مهم‌ترین کاری که در این حوزه انجام شد این است که هم توطئه‌های دشمن خنثی و خلاءها پر شد که منجر به بازگشت اقتدار به ایران اسلامی شد که این اقتدار تا همین امروز در حال توسعه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: زمانی بود که اقتدار فقط در درون کشور وجود داشت و ما در داخل کشور با تروریست‌ها مبارزه می‌کردیم، اما امروز برای ایجاد این اقتدار در خارج مرزها حضور داریم، چرا که معتقدیم اقتدار و امنیت ایران به امنیت منطقه گره خورده است.

رضایی با بیان این موضوع که اگر یک امنیت پایدار در منطقه شکل نگیرد همواره از آمریکا ضربه خواهیم خورد، تصریح کرد: زمانی بود که بخاطر نبود اقتدار و امنیت سوریه و عراق ضربه خوردند، اما امروز این اقتدار در دو کشور به وجود آمده و ان‌شاءالله به زودی در فلسطین ایجاد خواهد شد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با تأکید بر این موضوع که بدون اقتدار و امنیت نمی‌توان روی پای خود ایستاد، گفت: اقتدار و امنیت امروز کشور توسط امام راحل (ره) به وجود آمده و با تدابیر مقام معظم رهبری در حال پیشرفت است.

وی با طرح این سوال که امروز باید دید آیا اقتدار را برای حکومت کردن می‌خواهیم یا برای مردم، گفت: امروز دولتمردان وظیفه سنگینی را برعهده دارند، چرا که این اقتدار و امنیت فضایی را به وجود آورده تا کشور در سایر ابعاد پیشرفت کند؛ بنابراین این اقتدار و امنیت برای مردم و پیشرفت کشور است که باید از آن بهره برد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: افتخار ما پاسداران انقلاب اسلامی این است که توانسته‌ایم پرچم ایران را برافراشته نگاه داریم و هر لحظه آماده جان‌فشانی برای ایران و اسلام هستیم.

رضایی با طرح سوال دیگری مبنی بر اینکه با گذشت 4 دهه از عمر انقلاب آیا به همان میزانی که در ابتدا در دفاع پیشرفته کردیم، در سایر ابعاد نیز پیشرفت داشتیم، افزود: برخی‌ها در کشور وجود دارند که متهم هستند و باید پاسخگو باشند که چرا کشور در حوزه‌هایی چون اقتصاد در زمان آنها پیشرفت نداشته، اما متاسفانه همین عده در بسیاری از موارد درباره مسائلی چون توان دفاعی صحبت می‌کنند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران افزود: ما امروز امنیت را در منطقه به وجود آورده‌ایم که کار بسیار سختی است، اما متاسفانه به جای اینکه بازار کشورهایی را که برایشان امنیت ایجاد کرده‌ایم در دست بگیریم، در اختیار سایر کشورها قرار دادیم.

وی با اشاره به این موضوع که امروز همه دنیا بسیج شده تا از اقتدار ایران جلوگیری کند، گفت: متأسفانه برخی‌ها می‌گویند چرا باید موشک داشته باشیم و چرا نیروهایی چون بسیج این همه در صحنه حضور دارند؛ امروز ابزارهای دفاعی لحظه به لحظه تغییر می‌کند و ما نیز باید پیشرفت دفاعی و تکنولوژیکی داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما امروز در حوزه دفاع قوی هستیم، اما اگر در سایر بخش‌ها خلاءهایی وجود دارد نوبت دولت و مجلس است که وارد عمل شوند.

رضایی با اشاره به این موضوع که امروز فشار ترامپ علیه ایران در دو بعد موشکی و تحریم‌های اقتصادی است، افزود: آمریکایی‌ها خود اذعان دارند که احتمال حمله نظامی به ایران کم است و به همین خاطر به تحریم‌های اقتصادی دل بسته‌اند. پس نتیجه می‌گیریم که در این حوزه خلاء وجود دارد و باید آن را برطرف کرد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز قطر با توجه به محاصره توسط عربستان و برخی کشورهای منطقه نیاز مبرمی به نفت کوره دارد، گفت: ما از همه کشورها به قطر نزدیک‌تر هستیم و تولیدات نفت کوره فراوانی هم داریم که انبارها را پر کرده است، اما بخاطر نبود تجهیزات نمی‌توانیم آن را به قطر بدهیم تا سالانه 2 میلیارد دلار درآمد داشته باشیم.

وی با بیان این موضوع که امروز مردم باید بدانند ضعف اقتصادی موجود آیا از بی‌عرضگی برخی مسئولان است یا تحریم‌های اقتصادی افزود: کسانی که باید اقتصاد را درست کنند اکثرا در دولت و مجلس هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند؛ امروز تمام تلاش دشمن بر این است که توان دفاعی ما را محدود کند، اما چون می‌داند که توان آن را ندارد از خلاء اقتصادی وارد شده و با دور زدن برنامه‌های اقتصادی قصد ضربه زدن به ایران را دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به مطالب گفته شده جهاد اقتصادی امروز کشور نیاز به یک تلاش و نهضت همگانی دارد؛ ما همانگونه که در سایر بخش‌های کشور جهادی عمل کرده‌ایم باید در اقتصاد نیز اینگونه عمل کنیم.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۶ ۰۵ دی ۱۳۹۶
چقدر از این بانک اطلاعاتی برای تولیدثروت و اشتغال در کشور استفاد می کنی؟ صرف داشتن، ماندن در تفکرات دوران جنگ سرد است .....
آخرین اخبار