مديرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: چهار هزار و 500 وسيله و اقلام ورزشي در بين روستاهای اين استان با هدف تجهيز خانه های ورزش روستايی توزيع شده است.

 تجهيز خانه های ورزش روستاهای همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهرداد نادری فر روز دوشنبه در شوراي ورزش همگانی استان همدان اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان امکانات بسيار مطلوبي را براي تجهيز و توسعه ورزش روستاها اختصاص داده است و نمايندگان مجلس به همراه فرمانداران با مراجعه به معاونت توسعه ورزش همگانی، نسبت به دريافت اقلام و وسايل ورزشی پيگيری و اقدام کنند.

وي با بيان اينکه تاکنون شهرهای ملاير، همدان، تويسرکان و اسدآباد به خانه ورزش روستايی تجهيز شده اند اظهار کرد: در حال حاضر 75 خانه ورزش روستايی در سطح استان داير شده است و ساير شهرستان ها نيز نسبت به ايجاد خانه ورزش روستاها اقدام کنند.

رئيس هيات روستايی و بومی محلي همدان افزود: فرمانداران و نمايندگان مجلس در شهرستان هاي استان مي توانند با توسعه خانه هاي ورزش روستاها نسبت به دريافت اقلام ورزشی کنند.

نادری فر با اشاره به موفقيت هاي کسب شده در توسعه ورزش روستايی استان همدان گفت: نوروز امسال مسابقات ورزشی با عنوان 'جام نوروز' در 450 روستاي اين استان برگزار شد و در تلاش هستيم نوروز سال آينده بالای 50 درصد روستاها در جام نوروز مشارکت کنند.

وی يادآور شد: همچنين امسال 40 همايش پياده روی در روستاها برگزار شد و سال آينده اين برنامه 2 برابر می شود.

وی در ادامه گفت: توسعه ورزش همگاني به عنوان يکي از بهترين راهکارها در راستاي ايجاد شادابي و نشاط اجتماعي به شمار مي رود و در هر موقعيتي که شاهد برگزاري همايش ها و برنامه ها در رشته هاي همگاني نظير پياده روی و ورزش صبحگاهي و نيز بازي های بومی و محلی بوده ايم، با استقبال بسيار چشمگير مواجه شده است.

وي اضافه کرد: ترويج ورزش هاي همگاني و نيز افزايش فضاهاي ورزشي در سطح شهرستان ها به منظور غني سازي اوقات فراغت جوانان و ايجاد شور و نشاط اجتماعی بسيار احساس مي شود و سياستگذاری ها در توسعه ورزش بايد در اين سمت و سو باشد.

نادری فر خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به فقر حرکتي به ويژه در بانوان بايد نسبت به ايجاد انگيزه مضاعف در بين اين قشر مهم جامعه برنامه ريزی مدون صورت گيرد و فعاليت هاي ويژه و اثرگذار در سلامت آنها را به اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/د.ا

خانه ای روستایی همدان تجهیز می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.