طرح واگذاری اراضی پایاب خداآفرین به عشایر استان اردبیل آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در طرح واگذاری اراضی پایاب خداآفرین به عشایر دارندگان 10 واحد دامی دارای پروانه چرا به میزان 6 هکتار زمین زراعی و دارندگان 130 واحد دامی پروانه چرا حداکثر حق بهره برداری از 18 هکتار زمین زراعی آبی را خواهند داشت.

وی اظهارکرد: تشکیل نظام های بهره برداری در پایاب اراضی تحت پوشش سد خدا آفرین آغاز شده است و عشایر نهایت همکاری و هماهنگی را با مسئولان و دست اندرکاران دارند و تلاش بر این است که قبل از آغاز سال زراعی جدید بهره برداران بتوانند عملیات آماده سازی بستر بذر و کاشت را آغاز کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تعداد این تشکل ها 49 فقره می باشد که با یک مدیریت نظامند مراحل نهایی ثبت خود را سپری می کند.

سروی افزود :2 هزار و 144پرونده در باره واگذاری اراضی به عشایر در کمینه های پالایش با عضویت دستگاه های اجرایی تشکیل شده و این پرونده ها برای واگذاری در اختیار هیات هفت نفره قرار گرفته است.

وی افزود: اقدامات مربوط به نظام های بهره برداری تا بهار سال 97 به اتمام خواهد رسید.  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: یکی از اولویت‌های مهم و اساسی در اجرای پروژه ملی شبکه‌گذاری اراضی پایاب سد خداآفرین رفع تداخلات اراضی کشاورزی با منابع طبیعی است و ضروری است با شروع بهره‌برداری از این پروژه عظیم استانی و ملی اختلافات مربوط به اراضی با دولت حل و فصل شود چرا که تداوم این اختلافات امنیت تولید و موفقیت‌آمیز بودن نظام بهره‌برداری را به مخاطره می‌اندازد‌.

 

انتهای پیام/ع

مبنای واگذاری اراضی پایاب خداآفرین به عشایر 6هکتار است

 

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.