تولید ۱۰۷ میلیون مترمکعب آب در شهرهای کردستان در سال گذشته

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: سال گذشته ۱۰۷ میلیون مترمکعب آب در شهرهای استان تولید و پیش بینی می شود این میزان تولید آب در سال جاری به ۱۰۸ میلیون مترمکعب برسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد حسین محمدی گفت: سال گذشته ۱۰۷ میلیون مترمکعب آب در شهرهای استان تولید شد که پیش بینی می شود این میزان تولید آب  در سال جاری به ۱۰۸ میلیون مترمکعب برسد.

وی افزود: این میزان آب تولیدی از سدها و چاه‌ها ی استان تأمین می شود که ۵۸.۹ درصد این آب مربوط به سدها و ۴۱.۱ درصد مربوط به منابع زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان  بیان کرد: در حالی که حدود هفت درصد از منابع آب به بخش شرب اختصاص می یابد، بخش خانگی ۸۷ درصد مصارف را به خود اختصاص داده است.

وی اعلام کرد: بخش صنعتی ۰.۲۱ درصد، تجاری ۱.۵ درصد، اداری ۰.۹ درصد، آموزشی ۳.۱ درصد، نظامی ۴ درصد، مذهبی یک درصد و فضای سبز ۰.۶ درصد مصارف را به خود اختصاص داده است.

محمدی بیان کرد: از آنجا که وضعیت منابع آب تابعی از مصرف و میزان بارندگی هاست، در صورتی که مصرف بی رویه توسط مشترکان صورت گیرد و کاهش بارندگی‌ها و افزایش خشکسالی ها را شاهد باشیم، قطعا با شرایط نامناسبی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: تعداد مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری استان ۳۴۳ هزار و ۵۲۰ اشتراک است که این تعداد ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان کردستان را زیر پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار داده است.

انتهای پیام/م

اختصای ۸۷ درصد مصارف آب به بخش خانگی درکردستان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۴ دی ۱۳۹۶
عجبب