مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به ثبت‌نام ۲۰۰۰ نفر از استان در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، از تمدید ثبت‌نام آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا ۳۰ دی‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه  استان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت‌نام آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شد.

تدینی  با به اشاره به برگزاری مشترک آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال جاری توسط معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، افزود: وزارت ارشاد برای شانزدهمین سال متوالی و سازمان اوقاف برای ششمین سال متوالی این آزمون را در دست برگزاری دارد و امسال با توافقات به‌عمل آمده این آزمون مهم که ماحصل تلاش یک ساله قرآن‌آموزان و حافظان و تالیان قرآن‌کریم است، به‌صورت مشترک برگزار خواهد شد.

وی افزود: این آزمون در ۲۴ رشته قرآنی و در ۴ گروه حفظ، مفاهیم، اهل‌بیت و آزمون مجازی تدبر در قرآن برگزار می‌شود و علاقه‌مندان با هر شاخه فعالیت در زمینه قرآن می‌توانند با شرکت در این آزمون گواهینامه معتبر دریافت کرده و در صورت کسب حد نصاب نمره ۹۵ از ۱۰۰، بدون قرعه‌کشی از جوایز ارزنده نقدی آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام تدینی گفت: شرکت در این آزمون از طریق سایت www.quranedu.ir با پرداخت ۵۰۰۰ تومان صورت می‌گیرد و گواهی‌نامه‌های صادره این آزمون برای نمرات ۷۰ به بالا خواهد بود که ارزش قانونی خوبی از قبیل: احتساب دوره آموزشی، درج در رزومه کاری و قابل ارائه به مراجع دولتی و دانشگاهی و آموزشی را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون در حدود ۲۰۰۰ نفر در این آزمون در استان ثبت‌نام کرده‌اند و تقاضای ما از داوطلبین این است که فرآیند ثبت‌نام را به روز‌های آخر موکول نکنند و هرچه سریعتر ثبت‌نام خود را کامل کنند.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در مقطع ابتدایی به صورت شفاهی برگزار می‌شود، افزود: در صورت ثبت‌نام بیش از ۲۰ نفر در هر شهر و روستا، یک حوزه امتحانی در آن مکان دایر می‌شود و زحمت ایاب و ذهاب متقاضیان شرکت در دوره کاهش خواهد یافت، پس هر چهره قرآنی در این زمینه ما را برای اطلاع‌رسانی و بهره‌مندی حداکثری مردم عزیز یاری کند.

انتهای پیام/ع

ثبت‌نام آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم تمدید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار