رئیس اجرایی دولت وحدت ملی در اولین واکنش به اظهارات تند عطا محمد نور گفت: وی در هماهنگی با رهبری حزب جمعیت با اعلام استعفای عطا محمد نور از ولایت بلخ موافقت کرده است.

عبدالله: در هماهنگی با حزب جمعیت با استعفای «عطا محمد نور» موافقت کردمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی امروز (دوشنبه 4 جدی) در اولین واکنش به اظهارات تند عطا محمد نور، والی برکنار شده بلخ گفت: وی در هماهنگی با رهبری حزب جمعیت با اعلام استعفای عطا محمد نور از ولایت بلخ موافقت کرده است.

عبدالله صبح امروز در نشست شورای وزیران اظهار داشت که وی دخالتی در استعفای عطا محمد نور از ولایت بلخ نداشته، بلکه پس از هماهنگی با رهبری حزب جمعیت اسلامی با اعلام استعفای وی موافقت کرده است.

وی تاکید کرد: حزب جمعیت اسلامی با تصمیم تایید استعفای والی بلخ موافق بوده و آنان وعده سپرده اند که این مشکل را در جریان یک هفته حل خواهند کرد.

رئیس اجرائی دولت افغانستان با اشاره به اینکه در مذاکرات والی بلخ با ریاست جمهوری تلاش‌های زیادی برای دور زدن وی صورت گرفته است گفت: همواره با برکناری عطا محمد نور مخالف بودم و اطلاعی از مذاکرات وی با اشرف غنی نداشتم.

وی افزود: در نتیجه توافق رهبری حزب جمعیت اسلامی با اعلام استعفای عطامحمد نور، قرار بود روند تغییر در رهبری ولایت بلخ بدون هیچ مشکلی اتفاق بیفتد.

عبدالله عبدالله تاکید کرد که از اظهارات تند عطا محمد نور علیه وی ناراحت نشده و این بحران باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

وی همچنین مذاکره عطا محمد نور با رئیس جمهور افغانستان درباره تشکیل کابینه و تعیین وزرا را نادرست خواند و عنوان کرد: تنها وی درباره تعیین وزرا و تشکیل کابینه با اشرف غنی مذاکره کرده است.

قابل یادآوری است که عطا محمد نور دو روز پیش از واکنش به برکناری خود از ولایت بلخ، با انتقاد تند از عبدالله گفته بود: ریاست اجرائی برای تخریب وی نقش زیادی داشته و از آنجایی که عبدالله کاندید حزب جمعیت برای این پست است، جمعیت حق دارد کاندیدش را تغییر بدهد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار