یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اقدامات خصمانه ایالات متحده علیه کره شمالی باعث قربانی شدن کره جنوبی و ژاپن می‌شود.

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تحریم‌های اقتصادی جدید سازمان ملل علیه کره شمالی بیان کرد: سال‌هاست که این کشور در دوران تحریم‌های اقتصادی به سر می‌برد، اما توانسته است بر مشکلات اقتصادی خود فائق بیاید به طوری که اگر امروز هیچ کالایی وارد کره شمالی نشود، سران آن توانایی اداره کشورشان را خواهند داشت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به یکی از دلایل وضع اقتصادی مناسب کره شمالی ادامه داد: در وهله نخست باید اذعان کرد که مردم این کشور بسیار کم مصرف هستند همچنین مسئولان آن سالهاست که توانسته‌اند سیاست‌های اقتصاد ریاضتی را در کشورشان پیاده سازی کنند به نحوی که امروز توانایی مقاومت در برابر هرگونه تحریم‌های احتمالی را دارند.

ترقی تصریح کرد: اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کره شمالی نه تنها مانع از انجام فعالیت‌های هسته‌ای این کشور نشده بلکه به توانمند شدن آن به لحاظ بنیه دفاعی کمک کرده است و همین مسئله به مرور زمان سبب می‌شود تا موضع کره شمالی از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر یابد.

وی با بیان اینکه تغییر موضع کره شمالی به ضرر آمریکا و جهان خواهد بود، افزود: در صورت تداوم اقدامات خصمانه آمریکا علیه کره شمالی، تبعات منفی خشم این کشور نه تنها دامن گیر آمریکا خواهد شد بلکه دامنه آن همسایگان دیگر پیونگ یانگ از جمله ژاپن و کره جنوبی را نیز در بر خواهد گرفت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اذعان داشت: تهدیدهای مستمر ایالات متحده علیه کره شمالی امنیت ژاپن و کره جنوبی را به مخاطره خواهد انداخت و این امر در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این هر دو کشور از آمریکا خواسته بودند که واشینگتن بدون مشورت آنان، هیچ تصمیمی بر ضد پیونگ یانک اتخاد نکند.

ترقی در پایان با بیان اینکه کره جنوبی و ژاپن قربانی اهداف آمریکا در شبه جزیره کره خواهند بود، گفت: از آنجایی که پایگاه‌های نظامی مستقر آمریکا در ژاپن و کره جنوبی در معرض تهاجم کره شمالی قرار دارد به همین دلیل این کشور‌ها به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، ایالات متحده را در جنگ احتمالی با پیونگ یانگ همراهی نخواهند کرد.

انتهای پیام/

احتمال وقوع جنگ اتمی بین پیونگ یانگ و واشینگتن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار