معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به آمادگی برای تامین گاز فصل زمستان، گفت: روزانه حدود ۵۵۵ میلیون مترمکعب گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی برداشت می‌شود.

روزانه ۵۵۵ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی برداشت می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، یحیی رشیدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی نقش بسیار مهمی در تامین سبد انرژی در سطح کشور دارد و شاهد دستیابی به رکوردهای جدیدی در تولید از پارس جنوبی هستیم.

وی به برداشت روزانه ۵۵۵ میلیون مترمکعب گاز از مخزن مشترک گاز پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: میزان دریافت گاز با رفع محدودیت‌های پالایشگاه‌ها می‌تواند به ۵۷۰ میلیون مترمکعب در روز نیز برسد.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: تاکنون ۲۷ سکوی گازی در پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده است و طرح توسعه پارس جنوبی تا پایان سال ۹۸ تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای استمرار تولید ایمن در پارس جنوبی، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد تولید گاز کشور از مخزن مشترک پارس جنوبی تامین می‌شود.

رشیدی با اشاره به بازنگری و تعمیرات اساسی تمامی سکوهای گازی پارس جنوبی، تصریح کرد: آمادگی کاملی برای تامین گاز مورد نیاز کشور در فصل زمستان وجود دارد.

وی از اجرای عملیات پیگرانی هوشمند خطوط لوله گازی میدان پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در این راستا مذاکراتی با شرکت‌های داخلی صورت گرفته است.

انتهای پیام/پ

برداشت روزانه ۵۵۵ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.