ایمن سازی مدرسه روستایی در حاشیه راه های همدان

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ازطرح ایمن سازی آموزشی در 25 مدرسه روستا در حاشیه راه های این استان خبر داد.

ایمن سازی مدرسه روستایی در حاشیه راه های همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛فرشید بیات سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه این طرح در مدارس هدف و شامل آموزش عبور و مرور ایمن در مدارس شهرستان های استان و با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود.

وی افزود: ارائه مفاهیم کتب آموزشی مرتبط با موضوعات ترافیکی، آشنایی کامل به شکل انفرادی و گروهی و توزیع اقلام ترافیکی از جمله اقداماتی است که در این طرح اجرایی می شود.

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: این اقدام به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی همانند سال های گذشته انجام می شود.

بیات  هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی یادآور شد: با اجرای موفقیت آمیز این طرح در مدارس حاشیه راه های استان در سال های گذشته، تعداد تصادفات در مناطق زیرپوشش طرح در رده سنی دانش آموزان کاهش یافته و در حقیقت به صفر رسیده است.

انتهای پیام/ب

ایمن سازی جاده ها برای جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.