مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: بر اساس سرشماری زمستانه، جمعیت حیات وحش استان ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سیاوش شمسی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: سرشماری زمستانه پستانداران شاخص علفخوار در شش منطقه الموت شرقی و غربی، طارم سفلی، باشگل، آوج و آبگرم به روش مشاهده مستقیم انجام شد که طبق این سرشماری، جمعیت حیات وحش استان نسبت به سه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش جمعیت حیات وحش در استان قزوین

شمسی پور هدف از این سرشماری را برآورد جمعیت، وضعیت گروه‌های سنی وحوش، نسبت جمعیت گونه‌های نر و ماده، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میر، بررسی عوامل تهدید و نقاط ضعف و قوت مدیریت مناطق، انجام تحلیل‌های کیفی و کمی از وضعیت زیستگاه‌های استان در سیاستگذاری و مدیریت وحوش شاخص استان از جمله قوچ و میش، کل و بز و آهو اعلام کرد.

افزایش جمعیت حیات وحش در استان قزوین

وی اضافه کرد: در مجموع ۲ هزار و ۸۴۵ راس از گونه‌های شاخص جانوری شامل آهو، کل و بز و قوچ و میش در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قزوین در سال جاری مشاهده و آمار برداری شده است.

به گفته شمسی پور، در سرشماری امسال مشارکت ماموران ۶ درصد، سطح پوشش مناطق سرشماری ۱۰ درصد و مشارکت علاقه‌مندان و جوامع محلی چهار برابر افزایش داشت.

افزایش جمعیت حیات وحش در استان قزوین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: استان قزوین به خاطر تنوع اقلیمی زیستگاه پستاندارانی، چون گوسفند وحشی، کل و بز، آهو، پلنگ، خرس، سیاه گوش، گراز، روباه، گرگ و خرگوش و پرندگانی مانند عقاب طلایی، دال، هما، تیهو، کبک دری، کبک چیل، سارگپه است.

انتهای پیام/

اجرای سرشماری زمستانه حیات وحش در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.