دبیر کل امور هیئت‌های اسلامی و مسیحی حامی قدس و مقدسات فلسطینی گفت حمایت قاطعی از فلسطینیان در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، حنی العیسی در گفتگو با این شبکه از رام الله درباره ادامه واکنش فلسطینیان به تصمیم رئیس جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و در پاسخ به این پرسش که با توجه به برگزاری جشن‌های میلاد مسیح (ع) در اراضی فلسطینی، آیا این تصمیم تاثیری بر این جشن‌ها داشته است، گفت: شکی در این نیست که این تصمیم تاثیر مستقیمی بر آرمان فلسطینیان، پایتخت آنان و جشن‌های عید میلاد دارد.

باید این جشن‌ها برای همه گسترده و خیره کننده باشد ولی این جشن‌ها در سال جاری فقط به برگزاری شعائر دینی محدود شده است چرا که خطراتی وجود دارد و در ادامه اعتراضات به تصمیم ترامپ شمار زیادی از شهروندان فلسطینی شهید، زخمی و بازداشت شدند.

اشغالگران فلسطین، جاده‌ها را بسته اند و به فلسطینیان اجازه نمی‌دهند وارد اماکن دینی شوند. اسرائیلی‌ها به سرکوبگری شدیدی علیه فلسطینیان روی آورده اند و این سرکوب‌ها پس از تصویب قطعنامه قدس در مجمع عمومی سازمان ملل تشدید شده است. ما با اوضاع سیاسی و بین المللی خطرناکی روبرو هستیم چرا که آمریکا بازی خطرناکی را آغاز کرده و ممکن است این کشور اسرائیل را به عنوان یک رژیم یهودی به رسمیت بشناسد.

این تصمیم باعث محروم شدن آوارگان فلسطینی در بازگشت به وطن خود خواهد شد. به نظر می‌رسد برنامه روشنی برای پراکنده کردن آوارگان فلسطینی در کشور‌های عربی و انتقال آنان به آمریکای لاتین وجود دارد. ما در قدس به شدت اندوهگین هستیم به طوری که جوانان و فلسطینیان در نوار غزه نمی‌توانند به کلیسا‌های خود و شهر بیت لحم بروند. همه این تحولات به دلیل تصمیم ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بوده است. متاسفانه چنین وضعی در عرصه بین المللی وجود دارد و باید فلسطینیان هوشیاری و احتیاط بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این نگرانی وجود دارد که آمریکا تصمیمات خطرناک تری اتخاذ کند، چگونه می‌تواند با این تصمیمات مقابله کرد، گفت: هر چند چنین نگرانی‌هایی وجود دارد ولی همه مسلمانان و مسیحیان در فلسطین متحد هستند. فلسطینیان به روشنی گفته اند قدس پایتخت کشور مستقل فلسطین است.

اتحاد ملی قوی درباره آرمان ملت فلسطین و قدس شریف وجود دارد. همچنین با این اتحاد و حمایت قوی از فلسطینیان در عرصه بین المللی روبرو هستیم و مقامات فلسطینی می‌توانند از حمایت‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی برای محقق کردن اهداف ملت فلسطین استفاده کنند. رای گیری اخیر در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد حمایت قاطعی از آرمان ملت فلسطین وجود دارد.

حمایت کشور‌های اسلامی از فلسطینیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مواضع مقامات دینی مسیحی به سود ملت فلسطین بوده به طوری که پاپ بر عدم تغییر وضع قانونی قدس تاکید کرده است. ما با این حمایت هاست که می‌گوییم قدس پایتخت کشور مستقل فلسطین است. یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان از ما حمایت می‌کنند. ما با این حمایت‌ها هیچ نگرانی نداریم.

انتهای پیام/

افزایش حمایت‌های بین‌المللی از فلسطین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار