گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید آذرنوش از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس را بخوانید:

شهید غلامرضا آذرنوش  سال 1318 در روستای آغچه لو از توابع شهرستان شاهین دژ به دنیا آمد.

شهید آذرنوش خیزابه ای از آن حقیقت بود كه بعد از تولد تا كلاس ششم ابتدائی درروستای آغچچلو ادامه تحصیل داد و سپس با همان صفا و مردانگی روستایی كه چاشنی رشادت نیز بر آن افزون بود از طریق كشاورزی امرار معاش می كرد و با توجه به اینكه انسانی متدین و علاقمند به حضرت امام (ره) بود ضمن شركت در راهپیمایی های رژیم سابق، از ابتدای تولد انقلاب اسلامی با اشتیاق تمام جذب كمیته انقلاب اسلامی شد و یكی از بانیان آن در منطقه بود و به خاطر حركت صحیح و ترغیب او تعداد زیادی از برادران جذب كمیته شده و مشغول نبرد با اشرار و ضد انقلاب شدند.

عاقبت هم در جریان پاكسازی منطقه از وجود پلید اشرار از خدا بی خبر در زیر شكنجه های دردمنشانه دشمنان دین و ملت، به آرزوی دیرینه خود رسید و بعد از مدتها مبارزه در تاریخ 59/2/5 در عملیات پاكسازی روستای «قز كورپی» زیر شكنجه های سبعانه دشمن جام شهادت را سر كشید، حسرت تسلیم و زبونی در برابر دشمن را بر دل آن كوردلان باقی گذاشت و پیكر پاك او در مزار شهدای روستای آغچلو مورد توجه عاشقان خط سرخ شهادت است.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید غلامرضا آذرنوش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد آذرنوش
۱۰:۵۵ ۱۱ تير ۱۴۰۳
خوشحالم که جدی به این خوبی دارم انشاءالله سرانجام هممون شهادت باشه
آخرین اخبار