ناصر پروانی گفت: مجموعه ترانه هایم با عنوان ترانه های پاییزی قرار است تا قبل از اردیبهشت ماه سال آینده منتشر شود.

ناصر پروانی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتشار اثر جدیدش گفت: هم اکنون یک کتاب ترانه و یک مجموعه شعر آماده می کنم. مجموعه ترانه هایم را با مضامین عاشقانه سرودم. این دو کتاب قرار است تا نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، منتشر شوند. هر چند با توجه به بازار کتاب و شرایط کاغذ یک مقدار انتشار کتاب از قبل سخت تر شده و کسادی زیادی در بازار کتاب دیده می شود.

وی افزود: مجموعه ترانه هایم قرار است با عنوان «ترانه های پاییزی» منتشر شود. مجموعه ترانه هایم را هم استادان شعر و هم اهالی موسیقی تایید کردند. برای مجموعه شعرم سه اسم در نظر دارم که یکی از این سه اسم را برای کتابم انتخاب خواهم کرد. چون هنوز کاملا شعرهای آن را انتخاب نکرده ام و به طور کامل اثرم بسته نشده، برای مجموعه شعرم اسمی انتخاب نکردم.

این شاعر با اشاره به اینکه مجموعه شعرش مجموعه ای از غزل هایش را در برمی گیرد، اظهار کرد: کتابهایم در هر سال به چاپ سوم می رسید، اما فعلا یک مقدار اوضاع بازار کتاب آشفته است.  ناگفته نماند که ناشران باید برای فروش کتاب هایشان تلاش کنند. اگر نرخ فروش کتاب 25 درصد افزایش پیدا می کند همین مسئله روی میزان فروش کتاب نیز تاثیرگذار است. برای مثال کتابی که انتشار آن هفت تا ده هزار تومان در هر جلد برای ناشر تمام می شد، حالا قیمت آن  به 15 هزار تومان در هر جلد می رسد. در این حالت افراد به طرف این می روند که کتاب را دانلود کنند و پی دی اف آن را تهیه کنند و کتاب کاغذی نخرند.

پروانی ادامه داد: مخاطب ترانه هایم جوانان و نوجوانان هستند. با وجود اینکه مضامین مجموعه غزل هایم عاشقانه است، بحث های عرفانی نیز در آنها وجود دارد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار