جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار خشت از خشت‌های طلای مورد نیاز گنبد شریف حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) خریداری شده است.

خرید ۱۰ هزار خشت طلای مورد نیاز گنبد جدید حرم مطهر سیدالشهدا (ع)به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحسین رحیمی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات ساخت گنبد شریف حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که در شهر کرمان در دست احداث است به مرحله جدیدی رسیده و امیدواریم تا پایان نیمه اول سال آینده آماده نصب روی گنبد فعلی باشد.

وی بیان داشت: عملیات اجرایی لاغرسازی و مقاوم‌سازی چهارمین ستون از ستون‌های اصلی اطراف ضریح مطهر امام حسین (ع) و ترمیم و نوسازی دیوار‌ها و سقف گنبدخانه نیز هم‌اکنون توسط مهندسان و کارگران مخلص کرمانی در دست اقدام بوده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به ظرافت و حساسیت کار، این پروژه عظیم و ماندگار نیز همزمان با ساخت گنبد در کرمان و بلکه زودتر به اتمام برسد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۰ هزار خشت از مجموع ۱۳ هزار خشت طلای مورد نیاز گنبد شریف حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) توسط خیران و متبرعان سراسر کشور و به‌ویژه مردم متدین و ولایتی استان کرمان خریداری شده و ان‌شاء‌الله با مشارکت هرچه بیشتر آن‌ها در انجام این اقدامات ارزشمند تسریع به‌عمل آید.

وی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان عنوان کرد: برای تامین طلای هر خشت تقریباً ۲۳ گرم طلا باعیار ۲۴ منظور شده که این میزان طلا از ابتدا معادل ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برآورد شده که این مبلغ تاکنون ثابت بوده و افزایشی نداشته است.

رحیمی افزود: خیران و متبرعان می‌توانند با اهدا و تقدیم زیورآلات و مسکوکات ارزشمند خود ولو به میزان کم به این ستاد و یا با واریز نذورات، هدایا و کمک‌های نقدی خود به شماره حساب ۲/۱۴۶۳۵۰۶/۱۰ این ستاد نزد بانک قرض‌الحسنه رسالت و اخذ رسید، خود را در پیشرفت سریع این پروژه عظیم سهیم کنند.

وی ادامه داد: اخیراً در دستگاه‌های خودپرداز بانک قرض‌الحسنه رسالت این امکان ایجاد شده است که متقاضیان بدون در اختیار داشتن شماره حساب و به صرف ورود کارت خود و انتخاب گزینۀ «خرید خشت طلا» خشت خریداری کرده و یا هر مبلغی را که مایل باشند به شماره حساب مربوط به این ستاد واریز کنند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان خاطرنشان کرد: کسانی که اقدام به خرید یک یا چند خشت یا نیم خشت و یا ربع خشت طلا می‌کنند، می‌توانند با ارائۀ فیش واریزی خود به واحد نذورات ستاد استان واقع در میدان شورا، روبه‌روی حسینیه ثارالله، جنب سینما شهر تماشا، به نام خود یا به نام هر یک از بستگان در قید حیات یا درگذشته خود، سند ویژه دریافت کنند.

وی از آغاز به‌کار مهندسان و کارگران همکار این ستاد در حرم مطهر امامین جوادین (ع) در کاظمین و حرم مطهر امامین عسکریین (ع) در سامراء خبر داد.

انتهای پیام/ز

پیش‌بینی آمادگی نصب در پایان نیمه اول سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
تبلیغ برای جشن ولنتاین در کرمان ممنوع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۳ دی ۱۳۹۶
قربونه اسم امام حسین برم
این اسم هیچ نیازی به خشت طلا و امثالهم نداره
سر مبارک سیدالشهدا که بریده شد هزار حرف نگفته داشت ولی گوشی نبود و نیست که بشنوه
یا حسین به داد مظلومان برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۳ دی ۱۳۹۶
قربونت برم یا امام رضا
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
امام حسین