عضو شورای شهر تهران گفت:با تشکیل کارگروه مشخصی در مدیریت شهری و اتاق بازرگانی می‌توان به جذب سرمایه‌ها از مسیر سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تهران برسیم.

لزوم تشکیل کارگروه در مدیریت شهری و اتاق بازرگانی برای جذب سرمایه در پرو‍‍ژه های شهریبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به سخنان رئیس اتاق بازرگانی در جلسه امروز شورا اظهار کرد: اتاق بازرگانی به عنوان بخشی از اقتصاد ملی و محلی نقطه تمرکز بخش خصوصی است و نقش ویژه‌ای در تحرک اقتصادی شهرها و کل کشور ایفا می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه گردشگری در برند شهری اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: در این دوره از شورا تهران را به عنوان شهری دانش‌پایه طبق مباحث هوشمند‌سازی و شهر جهانی تعریف کرده‌ایم زیرا برندسازی شهری برای افزایش گردشگری مهم خواهد بود.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند با مجموعه‌های گردشگری فعال شهرداری تعامل داشته باشد.

فراهانی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری بسیار مهم است، خاطرنشان کرد:بر اساس آخرین آمار حدود 25 میلیارد تومان سرمایه‌گذار خارجی آماده سرمایه‌گذاری هستند اما سهم جذب سرمایه در پروژه‌های شهری صفر است.

فراهانی با بیان اینکه پروژه‌های شهری به عنوان اینکه شهرداری یک نهاد عمومی است کمتر در معرض ریسک‌های سیاسی قرار دارد، گفت:از این حیث این بخش جذابیت بسیاری برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسات ما مشخص شده سرمایه‌گذاران خارجی علاقمند سرمایه‌گذاری هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه موانعی وجود دارد که جلوی این سرمایه‌گذاری را می‌گیرد.

وی با طرح این پیشنهاد که کارگروه مشخصی در مدیریت شهری و اتاق بازرگانی تشکیل شود، بیان کرد: از این طریق می‌توان به جذب سرمایه‌ها از مسیر سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تهران برسیم زیرا معتقدم تحرک جدیدی در اتاق بازرگانی وجود دارد که می‌تواند سرمایه‌ها را جذب کند.

فراهانی گریزی هم به مسئله کارآفرینان زد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان تجمیع کارآفرینان، استارت‌آپ‌ها و علاقمندان به ایجاد فعالیت در شهرداری تهران می‌تواند به مدیریت شهری کمک کند.

انتهای پیام/

پیشنهادات مجید فراهانی برای رونق گردشگری در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار