رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش گفت: براساس آمار‌های گرفته شده از خانه‌های بهداشت هیچ گونه مورد مشکوک انسانی از بیماری هاری در این شهرستان گزارش نشده است.

هیچ مورد مشکوک انسانی از بیماری هاری در خاش گزارش نشده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  دکتر منصور خاشی رئیس مرکز بهداشت خاش گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۶ مورد گزش حیوانی در خاش گزارش شده، اما این گزش‌ها مربوط به بیماری هاری نبوده و افراد به سرعت زیر نظر پزشک قرار گرفتند و پس از درمان در مراکز درمانی ترخیص شدند.


وی از اصحاب رسانه خواست اخبار مربوط به موارد مشکوک به بیماری هاری را از منابع و مراجع رسمی منتشر کنند تا حساسیت بی مورد در جامعه ایجاد نشود.


معاون مرکز بهداشت و کارشناس مقابله با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خاش گفت: برای مقابله و کنترل بیماری هاری حساسیت بالایی در منطقه وجود دارد و جامعه به سمتی پیش می‌رود که توانسته ایم بر اوضاع مسلط شویم.


الله بخش کرد اظهار داشت: هر نوع حیوان گزیدگی به هاری ارتباطی ندارد، زیرا در شهرستان خاش افزون بر ۱۰۰ مورد گزش سگ‌های ولگرد، خانگی و حتی پلنگ طی یک سال اخیر گزارش شده که خوشبختانه با درمان سریع توانستیم از شیوع بیماری پیشگیری کنیم.


وی اهمیت همکاری‌های بین بخشی، پای کار بودن شهرداری، محیط زیست، اتلاف سگ‌های ولگرد و جمع آوری زباله‌ها در شهر و نقاط روستایی را برای کنترل بیماری‌های واگیردار متذکر شد.


مسعود آزادی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت خاش گفت: آموزش دهیاران و مردم برای جمع آوری زباله‌ها و اتلاف سگ‌های ولگرد برای مقابله با انواع بیماری‌ها ضروری است.


رئیس دامپزشکی خاش نیز اظهار داشت: برای مقابله و کنترل موارد مشکوک به بیماری هاری افزون بر ۱۶۰ سگ نگهبان در نقاط شهری و روستایی این شهرستان واکسینه شدند.


امان الله رخشانی افزود: هیچ مورد گزش انسانی با علائم بیماری هاری در خاش گزارش نشده است.


بخشدار مرکزی خاش گفت: هفت نشست ویژه مدیریت بحران برای کنترل، پایش و مقابله با موارد مشکوک به بیماری هاری در این شهرستان تشکیل شده است.


مجتبی شجاعی افزود: آنچه که در فضای مجازی مطرح می‌شود در خصوص موارد مشکوک به بیماری هاری صحت ندارد و اخبار باید از منابع رسمی و با محوریت فرماندار به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران خاش ذکر شود.

انتهای پیام/گ

هیچ مورد بیماری هاری در خاش نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار