رئیس اداره آموزش و پرورش اشترینان:

سایه مدارس فرسوده بر سر دانش‎آموزان اشترینان

رئیس اداره آموزش و پرورش اشترینان گفت: در شهر و روستا‌های اشترینان با کمبود فضا‌های ورزشی مورد نیاز و استفاده دانش‎آموزان روبرو هستیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امیر صارمی گفت: در شهر اشترینان یک سالن ورزشی وجود دارد که تنها در نوبت صبح در اختیار دانش‎آموزان است و مورد استفاده آن‌ها قرار می‎گیرد.

وی عنوان کرد: از سویی در روستا‌ها به ویژه روستا‌های پر جمعیتی مانند ونایی، جعفرآباد و توده‎زن سالن ورزشی برای استفاده دانش‎آموزان وجود ندارد، از سویی در مدارس اشترینان شاهد کمبود قابل توجه تجهیزات ورزشی هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش اشترینان خاطر نشان کرد: همچنین علاوه بر به روز نبودن کتاب‎های موجود در کتابخانه‎های مدارس، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مدارس شهر و روستا‌های اشترینان به روز نیستند.

صارمی در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود نیروی انسانی در مدارس اشترینان گفت: در مقطع ابتدایی با کمبود معلم مواجه نیستیم، اما کمبود نیروی معلم مرد برای تدریس در روستا‌ها به خصوص روستا‌های دور افتاده داریم.

وی با اشاره به وجود مدارس دو تایمه در برخی روستا‌های اشترینان تاکید کرد: به دلیل کمبود فضای آموزشی در تعدادی از روستا‌ها مدارس آن‌ها در دو نوبت صبح و عصر دایر هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: از سویی دانش‎آموزان مقطع متوسطه دوم برخی از روستا‌ها به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش‎آموزان و دایر نشدن کلاس‎های درس، برای تحصیل به آموزشگاه‎های سطح شهر اشترینان می‎آیند.

صارمی عنوان کرد: در روستا‌هایی که تعداد دانش‎آموزان در این مقطع تحصیلی به حد نصاب رسیده است، فضای آموزشی مورد نیاز برای تحصیل آنان وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‎ای به فرسودگی مدارس اشترینان داشت و بیان کرد: بسیاری از مدارس فرسوده بوده و برخی از آن‌ها تخریبی هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش اشترینان ادامه داد: در جریان زلزله‎های اخیر آسیب‎هایی به برخی از مدارس شهر و روستا‌های اشترینان وارد شده است، به طوریکه تعدادی از آن‌ها به دلیل تخریب بخش‎هایی از فضای آموزشی و غیر ایمن بودن تخلیه شده‎اند.

صارمی بر ضرورت تخصیص اعتبارات دولتی به منظور نوسازی بخشی از فضا‌های آموزشی اشترینان تاکید و خاطر نشان کرد: از سویی باید زمینه برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت خیرین مدرسه در تعمیر، مقاوم‎سازی و نوسازی مدارس فراهم و مهیا شود.

انتهای پیام/د

اشترینان با کمبود فضا‌های ورزشی روبرو است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.