معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل گفت: در ۹ ماهه اول امسال شناسنامه جعلی در اردبیل به ۸۱ مورد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر نصیری، معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل در همایش ملی ثبت‌احوال در اردبیل تصریح کرد: در ۹ ماهه سال گذشته ۶۴ مورد شناسنامه جعلی شناسایی شده که این رقم در ۹ ماهه امسال به ۸۱ مورد افزایش یافته است.

وی با ابراز گله‌مندی از ضعف نظارت‌ها ادامه داد: نباید افراد جرئت استفاده از هویت جعلی را داشته باشند و ما نیازمند تشدید نظارت‌ها و استفاده از ابزارهای کنترلی هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل متذکر شد: به ویژه تشدید نظارت در عملکرد دفاتر پیشخوان ارائه‌دهنده خدمات ثبت‌احوال ضروری است و موردی از تخلف یکی از کارکنان دفتر پیشخوان گزارش شده است.

نصیری با تأکید به اینکه آمارهای هویتی اساس برنامه‌ریزی‌ها در جامعه است، اضافه کرد: متأسفانه حتی استفاده از کارت‌های هویتی مختلف توسط افراد نیز مشاهده می‌شود؛ در حالی که هیچ ضرورتی نداشته و تنها یک کارت می‌تواند هویت فرد را معرفی کند.

وی با بیان اینکه صیانت از آمارها و ارائه شفاف و درست آن ها می‌تواند مانع از بروز و ظهور بسیاری از معضلات شود، متذکر شد: در برخی مواقع با طرح این موضوع که آمار،  یاس در جامعه ایجاد می‌کند، حتی خود مدیران از ارائه آمار صحیح خودداری می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل تصریح کرد: این در حالی است که آمار و اطلاعات حق مردم است و نباید به این بهانه پنهان‌کاری در آمار داشته باشیم.

نصیری یکی از دلایل بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، مفاسد اقتصادی، اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی را موضوع خودداری از ارائه آمار شفاف دانست و افزود: به دلیل عدم شفاف‌سازی آمارها ما امروز شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

وی افزود: در چنین شرایطی که پنهان‌کاری در آمار و اطلاعات صورت می‌گیرد، گروهی با هدف منفعت‌طلبی و قدرت‌طلبی منافع فردی خود را دنبال می‌کنند و به دنبال گرفتن پست و قدرت بیشتر هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل بیان داشت: دستاورد چنین شرایطی بر سر کار آمدن افراد نالایق، در ادامه برنامه‌ریزی نادرست و تشدید آسیب‌ها در سطح جامعه است.

نصیری با تأکید به اینکه دولت قویاً از شفاف‌سازی آمارها حمایت می‌کند، اضافه کرد: طرح موضوع حقوق شهروندی در اتاق شیشه‌ای بر همین اساس بوده که خود مردم حقوق خود را دنبال کنند.

وی معتقد است با توجه به افزایش نرخ آسیب‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری به شفاف‌سازی آمار و اطلاعات نیازداریم و یکی از مهم‌ترین آمارهایی که می‌تواند  در برنامه‌ریزی‌ها مورد استفاده قرار گیرد، آمار وقایع حیاتی و هویتی است.

انتهای پیام/ح

افزایش شناسنامه جعلی در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.