مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مؤسسه خیریه عترت بوتراب از هزار و ۱۵۰ نفر از ایتام سادات تحت حمایت کمیته امداد استان حمایت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  فرید محبی مدیرکل کمیته امداد استان در دیدار با معاون حمایت موسسه اشتغال مؤسسه عترت بوتراب گفت: این موسسه در سال جاری ۵۷۷ میلیون تومان به ایتام تحت حمایت کمک کرد.

وی افزود: میزان کمک سال گذشته موسسه خیریه بوتراب ۹۸۹ میلیون تومان بود که به‌صورت نقدی و کالایی به ایتام تحت حمایت این موسسه در استان پرداخت شد.

معاون اشتغال مؤسسه عترت بوتراب نیز در این دیدار در خصوص بهره مندی کارفرمایان از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و مؤسسه خیریه بوتراب گفت: هر یک از کارفرمایان می‌توانند در ازای به‌کارگیری و استخدام نیرو از جامعه هدف مؤسسه عترت بوتراب، علاوه بر هزینه آموزش و توانمندسازی هر نیرو از پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت سه سال (یک سال و نیم آن با کمیته امداد و یک سال و نیم با مؤسسه عترت بوتراب) بهره‌مند شوند.

شیراوند ابزار تشویقی دیگر برای کارفرمایان را پرداخت میزان ۲۵ درصد از پایه حقوق قانون کار به مدت ۳ سال توسط کمیته امداد و مؤسسه خیریه عترت بوتراب بیان کرد و افزود: پرداخت وام خوداشتغالی در ازای جذب هر نیرو، بسته به نوع شغلی که ایجادشده، توسط کمیته امداد و از طریق بانک عامل به کارفرما از دیگر برنامه‌ها برای تشویق کارفرمایان در به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت این موسسه است.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار یتیم و چهار هزار مادر در کشور تحت حمایت این مؤسسه هستند ادامه داد: در کهگیلویه و بویراحمد ۴۵۰ مادر و ۱۲۶ فرزند یتیم بیکار واجد شرایط اشتغال داریم که امید است با همکاری متقابل بتوانیم برای آن‌ها گام مثبتی برداریم.

 

انتهای پیام/ش

پرداخت ۹۸۹ میلیون تومان کمک به ایتام تحت حمایت موسسه خیریه بوتراب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.