وزير بهداشت با بيان اينكه دكتر يلدا يكي از برجسته ترين اساتيد دانشگاه علوم پزشكي تهران است، گفت: دکتر یلدا معتقد بودند، انسان در لباس مقدس پزشكي بايد به مردم بي دريغ عشق بورزد.

عصاره زندگي استاد یلدا عشق ورزي و محبت به ديگران بودبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید حسن هاشمی در مراسم تشییع پیكر زنده یاد، استاد فقید، علیرضا یلدا گفت: دكتر یلدا یكی از برجسته ترین اساتید دانشگاه علوم پزشكی تهران محسوب می شوند كه قریب به ٦٠ سال در این دانشگاه به تعلیم دانشجویان پزشكی مشغول بودند.

وزیربهداشت افزود: دكتر یلدا از حیث شان و مرتبه علمی از شاخص ترین چهره های پزشكی محسوب می شوند و تقریبا تمام جامعه پزشكی به نوعی او را استاد خود می دانند.

هاشمی گفت: این استاد گرانقدر در شب یلدا به رحمت ایزدی پیوستند و در عین حال، حاصل و عصاره زندگی شان كه آمیخته به تعالیم پربار دروس طب و اخلاق، عشق ورزی و محبت به دیگران بود را به جای گذاشتند، محبت بی دریغ به مردم، همواره مورد تاكید ایشان بود، چراكه معتقد بودند، انسان در لباس مقدس پزشكی باید به مردم بی دریغ عشق بورزد، زیرا پزشكی تنها یك علم یا مهارت نیست، بلكه محبت به بیمار از وظایف پزشك است كه این بهترین درسی بود كه همواره به شاگردان شان تاكید می كردند.

وزیربهداشت با بیان اینكه امیدواریم شاگردان خوبی باشیم و به مردم ایران خوب خدمت كنیم، خاطرنشان كرد: استاد یلدا تمام شدنی نیست، امثال دكتر یلدا در جامعه پزشكی بازهم داریم و باید هنرمند باشیم تا آنها را كشف كنیم و به وجودشان افتخار كنیم.

هاشمی گفت: استاد یلدا تمام زندگی خود را صرف آموختن و آموزش دادن كرد، به طوری كه یك چهره بین المللی محسوب می شود و در زمینه بیماری های عفونی جزو پیشكسوتان این رشته هستند، پزشكان ایرانی در داخل كشور و خارج از مرزها كه در رشته عفونی تحصیل كرده اند، شاگردان وی محسوب می شوند.

وزیربهداشت تصریح كرد: دكتر یلدا یک انسان كامل و نافع برای كشور و مردم هستند، این آرزوی هر انسانی است كه مفید باشد و او از این جنس بود.

هاشمی در پایان تاكید كرد: در جامعه پزشكی یلداهای فراوانی وجود دارد كه گمنام هستند و پیدا و پنهان به مردم خدمت می كنند که به تمام آنها افتخار می كنیم.

انتهای پیام/

مراسم تشييع پيكر استاد يلدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار