رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت:در حال حاضر هیچ کمبودی از بابت عرضه برنج خارجی دیده نمی‌شود و برنج موردنیاز مردم تأمین است و به واسطه وارداتی که از ابتدای سال صورت گرفته است ذخایر برنج خارجی پاسخگوی نیاز مردم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری  در رابطه با افزایش قیمت برنج خارجی در بازار، اظهار داشت: افزایش قیمت برنج خارجی به دلیل جو روانی بود که بر بازار حاکم شد و تقاضای مصرف‌کننده را تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: با اعلام خبری مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش خرید برنج خارجی و عدم ترخیص برنج‌های موجود در گمرک، موج تقاضا در بازار برای خرید این قلم کالایی ایجاد شد که در نهایت باعث برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضای برنج خارجی شد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان خاطرنشان کرد: درصورتی‌که جو روانی به وجود آمده پیرامون بازار مصرفی برنج خارجی فروکش نکند، لازم است به بازار ورود پیدا کرده و از این طریق اقدام به کنترل بازار شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی از بابت عرضه برنج خارجی دیده نمی‌شود و برنج موردنیاز مردم تأمین است و به واسطه وارداتی که از ابتدای سال صورت گرفته است ذخایر برنج خارجی پاسخگوی نیاز مردم است.

جهانگیری در رابطه با نقش مردم در دامن زدن به این اخبار، گفت: مردم به دلیل شرایط حاکم بر جامعه به‌شدت سیاسی شده‌اند و نسبت به کوچک‌ترین تغییری واکنش نشان می‌دهند که همین امر تغییرات قیمت را در بازار مصرف‌کننده افزایش می‌دهد.

وی در پایان اظهار کرد: در بخش عرضه برنج خارجی در استان اصفهان هیچ کمبودی دیده نمی‌شود و ذخایر برنج نیز متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان است.

 

انتهای پیام/م

 

موج تقاضا باعث برهم خوردن تعادل بازار برنج خارجی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.