مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ از کشت 50 هکتار حبوبات در شهرستان خبر داد.

کشت 50 هکتار حبوبات در کبودراهنگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حمیدرضا اسماعیلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ در خصوص توسعه کشت‌های کم آب بر با بیان اینکه در راستای استفاده بهینه از آب توسعه گلخانه‌ها در دستور کار قرار دارد، افزود: تلاش می‌شود که کشاورزان به سمت کشت گلخانه‌ای سوق داده شوند و سبزی و سیفی در فضای بسته تولید شود.

وی خاطرنشان کرد:در راستای تغییر الگوی کشت کشت محصولاتی مانند زعفران و حبوبات در برنامه است، ادامه داد: کشت محصولاتی مانند نخود و لوبیا جایگزین کشت هندوانه و خیار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ ادامه داد:در سال‌جاری در شهرستان کبودراهنگ در سطح 50 هکتار حبوبات کشت شده است، بیان کرد: همچنین چهار هکتار زعفران در کبودراهنگ کشت شد.

اسماعیلی تصریح کرد:کشاورزان را به سمت کشت دانه‌های روغنی کلزا سوق می‌دهیم، افزود: امسال در شهرستان کبودراهنگ 200 هکتار کلزا کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های استفاده بهینه از آب توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است، ادامه داد: در شهرستان کبودراهنگ 11.3 هکتار گلخانه فعال وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ تاکید کرد:در کبودراهنگ برای 22.5 هکتار پروانه تاسیس صادر شده است، تصریح کرد: با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده از جمله تسهیلات اشتغال فراگیر استقبال برای ایجاد گلخانه افزایش داشته است.

اسماعیلی با بیان اینکه کشاورزان و سرمایه گذاران از تسهیلات با سود بالا گلایه مند بودند، افزود: با توجه به اعتبارات جدید بانک‌ها با سود‌های پایین استقبال برای دریافت تسهیلات بیشتر شده و در این راستا پنج پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در کبودراهنگ شهرک گلخانه‌ای با پنج واحد وجود دارد اما این شهرک خصوصی بوده و زیر نظر شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای نیست، افزود: چهار واحد این شهرک فعال بوده و یک واحد در حال ساخت است.

انتهای پیام/ب

کشت 4 هکتار زعفران در کبودرآهنگ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.