اسقف کلیسای لاتین در قدس گفت پاسخ اعمال خشونت آمیز تحمیلی رژیم صهیونیستی جنگ و درگیری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از المیادین، کشیش میشل صَبّاح اسقف کلیسای لاتین در قدس گفت: فلسطینیان تلاش می‌کنند حق خود را با آرامش بگیرند، اما تاکید رژیم صهیونیستی بر خشونت، آن‌ها را وادار به مقابله کرده است. طبیعی است که وقتی رژیم صهیونیستی در پی کشتار است واکنش‌ها نیز با جنگ و درگیری خواهد بود.

او در ادامه افزود: وقتی بر آدمی جنگ تحمیل شود چاره‌ای نیست که طرف مقابل باید به همان زبان و شیوه پاسخ دهد. آغاز مقاومت ما از راه مسالمت آمیز بود، اما اگر اسرائیل در پی کشتن است چاره‌ای نیست مگر اینکه با همان خشونت با اسرائیل برخورد کنیم. اگر آنان در پی آنند که خود را به نفهمی بزنند باید فشار‌ها را بیشتر کرد.

او فلسطینیان را به پایداری دعوت کرد و گفت: صلح راه حل است، اما اگر اسرائیل خواستار جنگ است پاسخ باید با جنگ باشد.

میشل صباح تاکید کرد: ما از فلسطینیان می‌خواهیم خود را به وادی مرگ و کشتن نبرند زیرا فلسطین نیاز دارد که همه فلسطینیان زنده باشند. راه حل مسالمت آمیز تنها سلاحی است که در دستان فلسطینیان است و آن را رها نمی‌کنند، اما اگر جنگ بر آنان تحمیل شود مقوله دیگری است.

او آمریکا و رژیم صهیونیستی را به ویرانی غرب آسیا (خاورمیانه) متهم کرد و گفت: عراق، سوریه و مصر را ویران کردند و حال در حال ویران سازی عربستان و دیگر کشور‌های عربی هستند. من به عنوان یک انسان متحیرم که آنان به عنوان بشر و حاکمان کشور چگونه از تاریخ درس نمی‌گیرند، از نتیجه آنچه که مرتکب شده اند درس نمی‌گیرند؟ آنان چرا نمی‌فهمند که خشونت اهدافشان را محقق نمی‌کند؟ اسرائیل از طریق خشونت تا به امروز نتوانسته است به صلح برسد.

 

انتهای پیام/

 واکنش اسقف کلیسای لاتین در قدس به خشونت رژیم صهیونیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار