معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گفت:نرخ با سوادی در خراسان رضوی ۹۶ درصد است.

نرخ با سوادی در خراسان رضوی ۹۶ درصد است.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛ مصطفی اسدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سواد آموزی گفت:  روز جهانی سوادآموزی با شعار "سوادآموزی در دنیای دیجیتال" تعیین شده است که در این راستا آموزش برای همه، آموزش‌های مادام العمر، رفع تبعیض جنسیتی در حوزه آموزش و توانمندسازی فراگیران مدنظر قرار می‌گیرد.

وی افزود:در اول انقلاب 47.5 درصد با سواد داشتیم و افتخار می کنیم امروز  در استان خراسان رضوی امار با سوادی به مرز 96 درصد رسیده است.

اسدی بیان کرد:همچنین هر سال 45 محتوا برای سواد اموزی تولید می شود که بخش اعظم ان در خراسان رضوی است که برگ افتخاری برای ماست.

وی گفت: در بحث جنسیتی اختلاف سواد زنان و مردان در کشور6.8 درصد و در خراسان 5.8 درصد است؛همچنین در بحث نسبت عدالت اموزشی شهر و روستا در کشور12.3 درصد و در خراسان 10.9 درصد است. در سال96  ،56 هزار و 300 نفر تمام مرحله های اموزش را می گذرانند.

اسدی بابیان اینکه امسال برای14هزار نفر تعهدپوشش دوره سواد داده شده است بیان‌کرد:
7 هزار نفر در دوره انتقال و 7 هزار نفر در دوره تحکیم تعهد دادیم که  تا امروز در دوره سواد8 هزار و 55 نفر معادل58 درصد ،در دوره انتقال99.5 درصد و 92 درصد در دوره  تحکیم جذب شده اند .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از 2 هزار و 330  نفر معادل صد در صد اتباع خارجی جذب  کردیم. همچنین با جذب 11 هزار و 181 نفر در بخش روستایی رتبه چهارم کشور و جذب 20 هزار و 369 نفر سواد اموز زن  رتبه سوم کشور را داریم. همچنین در گروه 10 تا 19 سال که بازماندگان تحصیل هستند.  در این گروه   هزار و 111 نفر جذب شده اند.

وی اظهار کرد: معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان  در حلقه های کتابخانی رتبه دوم کشوربا جذب127 درصد در طرح خواندن با خانواده با جذب  98 درصد رتبه برتر را کسب کرده است.

اسدی گفت:  خراسان رضوی با 37 مراکز یادگیری و یاد دهی رتبه یک کشور را داشت و امسال تعداد این مراکز را به 74 افزایش دادیم که این مراکز همه غیر دولتی هستند.

همچنین عملکرد شورای پشتیبانی استان به لحاظ جلسات و مصوبات رتبه اول را کسب کرده است. در طرح مسابقه خانواده سلامت بیشترین تعداد نفرات برتر  از خراسان رضوی بوده اند.

وی گفت: یکی از سیاست های محوری سواد اموزی در کنار سواد اموزش قرآن است و  در طرح کلید بهشت اموزش درست و صحیح خوانی نماز و احکام نماز  ارائه می شوند. همچنین در تعدادی از مراکز قرآنی  بی سوادان  خود را حافظ قرآن کرده اند.

 
انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار