نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان عمر مجلس دهم تعداد 40 مدرسه توسط خیرین در شهرها و روستاهای شهرستان ملکان احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز احداث آموزشگاه 9 کلاسه فردوسی روستای لکلر از توابع بخش مرکزی ملکان گفت: تا پایان سال جاری تعداد 20 آموزشگاه از این 40 مدرسه در شهرستان ملکان کلنگ زنی یا افتتاح خواهد شد.

انسجام بین مردم و مدیران محلی شهرستان ملکان دانست و افزود: با احداث 40 مدرسه خیرساز نیاز به فضاهای آموزشی در این شهرستان مرتفع خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم گفت: اداره آموزش و پرورش شهرستان ملکان در جهت جذب مشارکت های مردمی و خیرین مدرسه ساز، مقام نخست استانی را در سال جاری در بین 37 ناحیه استان کسب کرد.

محمد شاطریا ن افزود: در دنیا کشورهایی پیشرفت داشته اند که در بحث آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرده اند.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در حدود 30 سال گذشته افزود: به همت خیرین در کنار کمک های مالی ، فضاهای مدارس نیز طی سال های گذشته گسترش یافته است.

شاطریان با اشاره به زمین لرزه های اخیر کشور بر ضرورت ایمن سازی و نوسازی مدارس قدیمی تاکید کرد و گفت: نیاز به مدرسه سازی در کشور زیاد است و نیازمند مشارکت بیشتر مردم و خیرین در این مجموعه آموزشی همچنان احساس می شود.

وی از خیرین خواست در کنار مدرسه سازی به مدرسه یاری نیز پرداخته و در جهت تکمیل آزمایشگاه ها و نمازخانه ها و کتابخانه ها در مدارس نیز اقدام کنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش ملکان نیز گفت:با کلنگ زنی آموزشگاه های روستاهای لکلر و آقکند که امروز انجام می شود طی دو سال گذشته عملیات اجرایی تعداد 19 مدرسه در این شهرستان آغاز شده است.

حمید نیکجو افزود: طی هفته های گذشته نیز چند طرح کلنگ زنی در روستاهای شهرستان ملکان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی آغاز خواهد شد و تا پایان سال 98 تعداد مدارس خیرساز در شهرستان ملکان طی 4 سال به 40 مدرسه خواهد رسید.

 

انتهای پیام/ش

آغاز احداث آموزشگاه 9 کلاسه فردوسی روستای لکلرشهرستان ملکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نصرت الاه‌ حاجی پور
۱۷:۰۸ ۱۵ دی ۱۳۹۶
از خیرین تقدیر و تشکر میشود