مدیرکل اداره ثبت احوال استان گلستان از کسب رتبه ۶ کشوری این استان و تقاضای ۵۷ درصدی برای دریافت کارت ملی هوشمند خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در گرگان حسن وفایی مدیر کل اداره ثبت احوال استان گلستان درنشست خبری به مناسبت سوم دی ماه سالروز تا سیس این نهاد گفت : کارت ملی هوشمند می‌تواند تحولی عظیم در ارائه خدمات به مردم ایجاد کند.

وفایی افزود: تعداد افرادی که دراستان گلستان در خواست کارت ملی هوشمند داده اند ۷۸۴ هزار و ۵۳۳ نفر و بالغ بر ۵۷ درصد از واجدین شرایط و افراد بالای ۱۵ سال هستند که تا کنون ۷۳۵ هزار و ۶۹۲ نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: استان گلستان با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص اجرای هوشمند سازی کارت ملی رتبه ۶ کشوری را کسب کرده است.

وفایی گفت: مزایای کارت ملی هوشمندبسیار متعدداست مانند: توزیع عادلانه فرصت‌ها، ارائه خدمات به طور ساده، سریع و با کیفیت به مردم و نقش پویایی دراقتصاد خواهد داشت و البته باید به قابلیت‌های کارت ملی هوشمند اشاره کرد مانند: شناسایی حقیقی و مجازی، تصدیق هویت، تطبیق اثر انگشت، رمز‌های عبور ویژه این کارت‌ها که باعث کاهش جعل اسناد و امضا ودر نهایت افزایش امنیت خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال گلستان افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک و بانک پارسیان از جمله نهاد‌هایی هستند که تا آخر امسال تمام فعالیت‌های خود را از طریق کارت ملی هوشمند انجام می‌دهند.

مقدمات ابتدایی این طرح از سال ۹۲ آغاز و در سال ۹۴ اجرایی شده و قرار است در ۳ سال این طرح به طور کامل در کشور اجرا و به اتمام برسد.

انتهای پیام /گ
 

رتبه ۶ کشوری گلستان در اجرای طرح کارت ملی هوشمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.