مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان در دفاع مقدس نقش بسیار بارز و برجسته‌ای را ایفا کرده است.

نقش بارز و برجسته‌ ی تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان  در هفتمین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و حفظ اسناد دفاع مقدس که در تیپ 316 زرهی شهید قهرمان برگزار شد، با تجلیل از مقام شامخ شهدای دفاع مقدس با اشاره به خضوع، خشوع و تواضع شهید «صیاد شیرازی» اظهار داشت: این شهید والامقام الگوی کاملی از یک فرمانده است.

وی ادامه داد: تیپ316 زرهی (در مجموعه فرماندهان و کارکنان) در دفاع مقدس نقش بسیار بارز و برجسته‌ای را ایفا کرده و معتقدم اگر در عملیات بیت المقدس این تیپ حضور نداشت به طور قطع عملیات دچار نقص اساسی می‌شد.

دبیر جلسه کمیته آموزش، پژوهش و حفظ اسناد دفاع مقدس نیز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی کمیته در خصوص گردآوری و حفظ آثار دفاع مقدس عنوان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری حفظ مواریث و اسناد مربوط به دفاع مقدس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دکتر تکرلی ادامه داد: تمام نهادها، دستگاه‌ها و ادارات مرتبط با این موضوع باید تلاش وافری را در این خصوص در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین بر کنجاندن دروسی با مفاهیم و محتوای دفاع مقدس در برنامه مراکز آموزشی تأکید کرد.

 امیرحسین طایفه، جانشین تیپ 316 زرهی نیز به تاریخچه حضور این یگان در عرصه دفاع مقدس و نیز فعالیت‌های صورت گرفته با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت اشاره کرد.

در ادامه این جلسه نیز نمایندگان دانشگاه‌های آزاد اسلامی و فرهنگیان نسبت به ارائه گزارشاتی از اهم فعالیت‌های خود در خصوص زنده نگاه داشتن یاد و نام و خاطره شهدای و آثار دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/خ

تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان در دفاع مقدس نقش بارز و برجسته‌ای ایفا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.