سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت امنیت و مبارزه با تروریسم هنوز از چالش‌های اساسی دولت وحدت ملی افغانستان به شمار می‌رود.

آل حبیب: جامعه بین الملل در برابر چالش‌های افغانستان مسئول استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: امنیت و مبارزه با تروریسم هنوز از چالش‌های اساسی دولت وحدت ملی افغانستان به شمار می‌رود.

اسحق آل حبیب در نشست شورای امنیت با عنوان «وضعیت افغانستان»، با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل در این خصوص افزود: شواهد حاکیست وضعیت امنیتی در افغانستان باز هم روبه وخامت گذاشته و به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۱ رسیده است.

وی گفت: امنیت و مبارزه با تروریسم هنوز از چالش‌های اساسی دولت وحدت ملی افغانستان به شمار می‌رود و جامعه بین المللی وظیفه دارد که به حمایت خود از دولت افغانستان در برابر این چالش‌ها و نیز چالش‌های اقتصادی و توسعه‌ای این کشور ادامه دهد.
آل حبیب تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند و با این نگاه در همه فرایند‌های بین المللی و منطقه‌ای صلح افغانستان شرکت کرده است.

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به ادامه همکاری‌های منطقه‌ای میان ایران و افغانستان از ارسال نخستین محموله گندم به افغانستان از مسیر بندر چابهار استقبال کرد.

آل حبیب برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو جانبه میان ایران و افغانستان در سطح معاونان وزرای دو کشور را بیان کننده عزم تهران برای توسعه روابط اقتصادی با کابل بر شمرد.

انتهای پیام/

سخنان معاون سفیر ایران در سازمان ملل در نشست وضعیت افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار