یکی از مشاوران اصلی پاپ فرانسیس مظنون است که طی سال‌ها مبلغ 35 هزار یورو در ماه از یک دانشگاه کاتولیک در هندوراس دریافت می‌کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسکار مارادیاگا (Oscar Maradiaga)، کاردینال هندوراسی و یکی از مشاوران اصلی پاپ فرانسیس مظنون است که طی سال‌ها مبلغ 35 هزار یورو در ماه از یک دانشگاه کاتولیک در هندوراس دریافت می کرده است.

گرگ بورک Greg Burke، مدیر دفتر مطبوعاتی واتیکان امروز جمعه تأیید کرد به دستور پاپ فرانسیس، این موضوع در حال پیگیری است.کاردینال مارادیاگا، رییس شورایی از کاردینالهاست که به پاپ در زمینه اصلاحات واتیکان کمک می کنند. در گذشته از وی به عنوان پاپ آینده نیز نام برده می شد.

امیلیانو فیتیپالدی (Emiliano Fittipaldi)، روزنامه نگار آشنا به مسائل واتیکان در هفته نامه ایتالیایی اسپرسو نوشته است که کاردینال اسکار مارادیاگا که از طرفداران جدی فعالیت نکردن کلیسا در امور مالی و سرمایه گذاری بود، طی سالها حدود 35 هزار یورو ماهانه دریافت می کرده است.بخشی از پولها در بازارهای مالی لندن سرمایه گذاری شده اند و بخش دیگری هم بعد از انتقال به حساب هایی در آلمان ناپدید شده اند. بر اساس همین گزارش، کشیش دیگری به نام خوان خوزه پیندا (Juan José Pineda)، که از او به عنوان دست راست کاردینال مارادیاگا نام برده می شود، مظنون به خرید هدیه های گران قیمت برای دوست خود با استفاده از پول کلیسا است. منابع نزدیک به پاپ فرانسیس گفته اند که پاپ بسیار مغموم شده و مصمم به کشف حقیقت است.

انتهای پیام/

افشای فساد کاردینال هندوراسی واتیکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار