دیر مؤسسه بازیافت و مدیریت مواد زائد جامد مازندران گفت: حجم زباله‌های مازندران با اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء تا ۳۵ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  مهدوی مدیر مؤسسه بازیافت و مدیریت مواد زائد جامد مازندران در بهشهر گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، یکی از ملاک‌های ارزیابی فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران در دستور کار استانداری مازندران قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مجموع تفکیک پسماند در کشور ۱۰ درصد بوده و در مازندارن ۳ تا ۵ درصد است افزود: هیچ جایی برای دفن پسماند به دلیل شرایط اقلیمی خاص مازندارن وجود ندارد و اگر این طرح به خوبی اجرا شود تا ۳۵ درصد شاهد کاهش حجمی زباله خواهیم بود.

مهدوی تعداد مکان‌های دفع پسماند‌های استان را ۲۷ مرکز اعلام کرد و گفت: بر اساس قانون برنامه (۵ و ۶) توسعه قرار بود این طرح به ۹ مرکز به صورت شهر‌های هدف تقلیل پیدا کند که این اتفاق نیافتاد و این مراکز جوابگوی بازیافت زباله در استان نیستند.

مدیر مؤسسه بازیافت و مدیریت مواد زائد جامد مازندران افزود: جای مناسبی برای دفن زباله در مازندران وجود ندارد و با توجه به اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد از زباله‌های خشک قابل بازیافت هستند، موقعیت بسیار خوبی را برای درآمد زایی در خانوار‌ها فراهم می‌کند.

وی گفت: در مازندران به صورت عادی روزانه ۳ هزار تن زباله تولید می‌شود و در ایام سفر‌های تابستانی هموطنان این رقم به ۲ برابر افزایش یافته که باید مدیریت شود.

انتهای پیام/آ

تاکید بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.